Nem meglepő, hogy az egyik vezető technológiai cég, a Google számos területen használja a mesterséges intelligenciát. Így vállalati értekezleteinek egyfajta moderálását is az MI-re bízza, azonban ez nem aratott osztatlan sikert az alkalmazottak körében.
A Google egy új MI-alapú eszközt vezetett be a minden hónapban megtartott teljes körű vállalati értekezletek moderálására. Korábban a Google dolgozói a Dory nevű eszközt használva nyújthattak be kérdéseket a felső vezetésnek (egészen Sundar Pichai-ig), sőt, bizonyos dolgokról akár szavazhattak is. Egy újdonság azonban nagy változásokat hoz a cég életébe.
Az Ask elnevezésű eszköz célja a Google havi értekezleteinek moderálása, más szóval közvetítőként működik a Google felső vezetői és az alkalmazottai között. Tulajdonképpen az alkalmazottak által benyújtott témák/problémák összegzésére és átfogalmazására szolgál. A vezetőség elégedettnek tűnik, a Google szóvivője szerint ez a megközelítés megduplázta az dolgozók kérdéseinek és kéréseinek számát – korábban az alkalmazottak mindössze 1 százaléka volt aktív az ilyen találkozókon.
Viszont nem mindenki ennyire elégedett. Több dolgozó is állította, hogy a MI bevezetése óta inkább nem is kérdez ezeken az értekezleteken, mivel ez így értelmetlennek tűnik. Az alkalmazottak ugyan továbbra is láthatják a kérdések összegzését, azonban csak az MI által összefoglalt verziókat szavazhatják meg, és ezekre válaszolnak a vezetők. Ezek az összefoglalók gyakran kihagyják a mögöttes kérdéseket, ráadásul a mesterséges intelligencia eszköz tompítja a kérdések élét, így a vezetőkhöz nem is jutnak el a valódi kérdések – panaszkodnak az alkalmazottak. Volt, aki egyenesen azt állította, hogy ez az eszköz befolyásolja a dolgozók és a vezetés közötti értelmes eszmecseréket, az új eszköz segít a vezetői csapatnak „figyelmen kívül hagyni” a kérdések kontextusát.
Bár a mesterséges intelligencia összegzése hasznos lehet, tekintettel arra, hogy mekkora vállalat valójában a Google, azonban vakvágányra siklik, ha tompítja a kérdések élét, és kikerüli a kontextust, hiszen így épp azt akadályozza meg, hogy a kommunikáció igazzá és hitelessé váljon. A közeljövőben kiderül, tényleg megfelel-e az Ask a fejlesztők szándékának, vagy inkább éket ver a dolgozók és a Google vezetése közé.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.