Még most is több százezer gép vár helyreállításra, de egy hét múltán már a legtöbb eszköz újból működik a Crowdstrike-krach után.
Múlt pénteken a fél világot megbénította a CrowdStrike biztonsági cég által kiadott, rendkívül kis frissítés. A nevezett cég kibervédelmi szoftverének hibája miatt 8,5 millió windowsos számítógép és szerver omlott össze „kék halállal”, megbénítva reptereket, egészségügyi intézményeket és egy sor vállalat működését.
Ugyan a javítás gyorsan megérkezett, de a hibaelhárítást nehezítette, hogy a kék halálba taszított eszközöket nem lehetett menedzselt, központi módon javítani – csak egyesével. Ez egy kellemetlen – és új – problémával szembesített néhány vállalatot, ahol ezres nagyságrendben omlottak össze a munkaállomások.
A javítás azóta is tart, igaz, egy hét után már szinte mind a 8,5 millió eszköz helyre lett állítva: erről George Kurtz, a CrowdStrike vezérigazgatója posztolt röviden a LinkedInen. Szavai szerint az érintett rendszerek több mint 97 százaléka már újból használható.
Kurtz becslése szerint még 250 ezer számítógép lehet „offline”. Egyúttal megköszönte az ügyfelek és a munkatársak erőfeszítéseit a probléma felszámolásában – és ismételten bocsánatot is kért mindenkitől.
A BBC kérdésekkel fordult a CrowdStrike-hoz, például azzal kapcsolatban, hogy a hátralévő 250 ezer eszköz még miért nem lett javítva – választ egyelőre nem kaptak. Valószínűleg az sem fog sokat javítani a cég megítélésén, hogy egy 10 dolláros kuponnal próbálták megköszönni a partnerek pluszmunkáját, amit a leállás okozott.
A témában született összes cikkünket ide kattintva találja, az eset tanulságairól pedig itt olvashat bővebben.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.