Annyira viszik a Samsung összehajtható telefonjait, hogy ez komoly bevételt generál a dél-koreai vállalatnak. Legalábbis a legtöbb országban. A mérete miatt igen fontos kínai piacról rossz híreket kapott a cég, nem várt visszaeséssel kell szembesülnie a gyártónak.
Nosztalgiával tekinthet vissza a Samsung a múltba, amikor még jól teljesítettek összehajtható telefonjai (Galaxy Z Fold és Galaxy Z Flip) egy, a méretei miatt igen fontos piacon, Kínában. Az akkori siker persze érthető, valójában nem voltak komolyan vehető vetélytársak. Időközben viszont Kínában sem álltak le a konkurensek, és szép lassan felzárkóztak a Samsung mellé. Olyan nevekről van szó, mint a Huawei, a Honor, a Vivo, az Oppo és a Xiaomi. Mindegyiküknek van már összehajtható telefonja, és még ha a Samsung modelljei esetleg jobbak is, a kínai vásárlók nem azokat választják.
Kínában amúgy is megfigyelhető a „hazafias fogyasztás” növekvő tendenciája, előnyben részesítik a vásárlók a hazai márkákat. Erre jó példa az IDC friss elemzése, amely szerint a dél-koreai Samsung részesedése mindössze 5,9 százalék volt az év első negyedévében a kínai összehajtható okostelefonok piacán. Ez jelentős visszaesés az előző negyedéves, közel 30 százalékos piaci részesedéshez képest. Ezzel a Samsung a lista sereghajtójává vált, lemaradva a kínai konkurensei mögött.
A kínai (összehajtható telefon) piac legnagyobb részét (44,1%) a Huawei mondhatja a magáénak. Majd a Honor(26,7%) és a Vivo (12,6%), illetve az Oppo (9%) következik.
Némi gyógyírt jelent, hogy a nagyvállalat más részlege (Samsung Display) üzleti kapcsolatban áll néhány nagy kínai gyártóval, azaz több összehajtható telefon képernyőjét a Samsung szállítja be akkor is, ha a mobilon végül más márkajelzés látható.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.