Egy X-re felkerült bírósági dokumentum szerint a Facebook megengedte a Netflixnek, hogy hozzáférjen a felhasználói üzenetváltásához. A Meta szerint ezt nem úgy kell érteni, mint elsőre gondolná az ember.
Az X közösségi rendszerben terjedő posztok olyan bírósági dokumentumokat idéznek, melyek alapján a Meta a felhasználók által a Facebook Messengeren küldött üzeneteit odaadja a Netflixnek. A bejegyzések írói egy olyan perre hivatkozva állítják ezt, amit a felhasználók egy csoportja indított a Meta adatvédelmi gyakorlata miatt – írja a TechCrunch.
A dokumentum szerint a Netflix és a Facebook között „különleges kapcsolat volt”, a Meta pedig még a Facebook Watch nevű szolgáltatásának fejlesztését is visszavette annak érdekében, hogy kedvezzen a Netflixnek mint a platform egyik legnagyobb hirdetőjének. Emellett a dokumentum azt is állítja, hogy a Netflix hozzáfért a Meta Inbox nevű API-jához, ami hozzáférést kínál az adott cégnek a felhasználók privát üzeneteihez.
A Meta cáfolta, hogy lehetővé tette volna, hogy a Netflix a felhasználók üzeneteit olvasgassa.
A Meta kommunikációs igazgatója, Andy Stone szintén az X-en írt arról, hogy amit a felhasználók állítanak, az egyszerűen nem igaz. A szakember szerint annyi történt, hogy a Meta lehetővé tette, hogy a felhasználók közvetlenül a Netfilx alkalmazásából küldjenek üzenetet az ismerőseiknek arról, hogy épp mit néznek a platformon. Szerinte az ilyen megállapodások mindennaposak az iparágban.
Ezzel a kijelentéssel viszont Stone épp azt ismeri el, hogy a Netfilxnek volt hozzáférése a privát üzenetekhez, csupán annyival toldja meg a történetet, hogy szerinte azokba nem olvastak bele a videómegosztó platformnál.
A lap emlékeztet: a The New York Times még 2018-ban arról számolt be, hogy a Netflix és a Spotify is hozzáférhet a felhasználók facebookos üzeneteihez. A Meta akkor szintén cáfolta ezt, és ugyanazzal magyarázta a hozzáférést, mint amivel most.
A TechCrunch szerint a céget az sem tünteti fel jó színben, hogy 2023 decemberéig nem vezette be a Messengeren a végpontok közötti titkosítást, ami lehetetlenné tette volna, hogy egy harmadik fél belenyúljon a felhasználó üzeneteibe.
Mindenesetre a Netflix és a Facebook kapcsolata valóban szorosnak nevezhető, előbbi ugyanis dollártízmilliókat költ hirdetésekre a platformon. Ez 2015-ben 40, 2017-ben pedig 150 millió dollárt jelent.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.