Tarolt a LinkedIn: 1,7 milliárd dollár, azaz több mint 600 milliárd forintnyi bevételt hozott 2023-ban a prémium előfizetésekből. A Microsoft először osztotta meg a közösségi platformmal kapcsolatos számokat, és az is kiderült, hogy mi áll az eredmény hátterében.
Többek között a Reuters számolt be arról, hogy hosszú hallgatást tört meg a Microsoft, amikor a napokban először hozta nyilvánosságra a tulajdonában lévő LinkedIn prémium előfizetéses üzletágának árbevételét. Volt mivel büszkélkednie: a szóban forgó üzletág elérte az 1,7 milliárd dolláros bevételt, amiben meghatározó szerepe volt a mesterségesintelligencia-eszközök bevezetésének.
A LinkedIn előfizetései egyébként nem mondhatók olcsónak: havi 40 dollártól/eurótól (körülbelül 15 ezer forintnak megfelelő összegtől) indul. A bevételi számokat elnézve sokan gondolják úgy, megéri ennyi befektetés.
Különösen, mióta a mesterséges intelligencia is megjelent a platformon. A MI-eszközök feladatai közé tartozik többek között az álláshirdetések elemzése a jelentkezők szempontjából (a jelölt alkalmasságának megállapítása érdekében), illetve abban is segíthet az álláskeresőknek, hogy módosítsák LinkedIn-profiljukat, hogy vonzóbbá tegyék őket a munkaerőt keresők számára, és automatikusan generálhat írásos üzeneteket, amelyeket elküldhet a munkaadóknak.
Összességében úgy tűnik, jó ötlet volt bevinni a platformra az MI-t: a LinkedIn vezérigazgatója, Dan Shapero arról számolt be, hogy 2023-ban 25 százalékkal nőtt a prémium előfizetők száma (bár a felhasználók teljes számát továbbra sem hozták nyilvánosságra). Shapero azt is megosztotta, hogy az új MI-eszközökhöz hozzáférő előfizetők 70 százaléka kipróbálta ezeket, és 90 százalékuk hasznosnak találta. A vezérigazgató azzal is magyarázza az előfizetések számának növekedését, hogy a felhasználók megpróbálnak alkalmazkodni a bizonytalan gazdasági környezethez.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.