Több tízezer AT&T-ügyfél tapasztalta az Egyesült Államokban, hogy egyáltalán nem működnek a mobilszolgáltatások. Rögtön szárnyra kaptak a kibertámadásról szóló összeesküvés-elméletek. A cég magyarázata jóval prózaibb.
Komoly probléma volt csütörtökön az amerikai AT&T mobilszolgáltatásaival – több mint 70 ezer felhasználó tapasztalt teljes, a hívás- és mobiladat-szolgáltatást érintő leállást. A hiba Houston, Chicago, Dallas, Los Angeles és Atlanta városokban összpontosult, sok felhasználó szerint a 911-es segélyszolgálatot sem lehetett elérni – írja az Engadget.
San Francisco tűzoltósága arra kérte az AT&T ügyfeleit, hogy szükség esetén vezetékes telefonról próbálják elérni a 911-et, vagy menjenek egy olyan barátjukhoz, családtagjukhoz, aki más szolgáltatónál van. A mobilszolgáltató a CNBC-nek adott nyilatkozatában a Wifi Hang nevű funkció aktiválását javasolta – ez a hívásokat az otthoni wifi-hálózaton keresztül bonyolítja le.
We are aware of an issue impacting AT&T wireless customers from making and receiving any phone calls (including to 911).
— SAN FRANCISCO FIRE DEPARTMENT MEDIA (@SFFDPIO) February 22, 2024
We are actively engaged and monitoring this.
The San Francisco 911 center is still operational.
If you are an AT&T customer and cannot get through to 911,… pic.twitter.com/TUIEBkqmkI
Más szolgáltatókra is panaszkodtak az emberek, ám ezek jó eséllyel abból fakadtak, hogy nem tudták elérni az AT&T-s ismerőseiket.
A leállás több mint 70 ezer ügyfelet érintett, és az AT&T azt közölte, mostanra sikerült helyreállítani minden szolgáltatást. A cég közleménye szerint – szemben az összeesküvés-elméletekkel – nem egy kínai kibertámadás okozta a hibát, hanem egy, a hálózatbővítés folyamatában félrement folyamat.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.