A vásárlás tulajdonképpen jó szórakozás, azonban nem mindenkinek, és főleg nem akkor, ha a kínálat áttekinthetetlenül nagy. Valahogy így van ez a világ legnagyobb online piacterénél, az Amazonnál is, ezért is jön most jól a mesterségesintelligencia-alapú segítség: a Rufus chatbotot kifejezetten a világ egyik legnagyobb webshopjának kínálatára képezték ki.
Az Amazon újdonsága a ChatGPT-hez hasonlóan működik. A vállalat bevásárlós alkalmazásában szöveges beszélgetést lehet folytatni vele, és közben Rufus az éppen aktuális kontextusnak megfelelő válaszokat ad. A legnagyobb különbség a Rufus és a ChatGPT között az, hogy Rufus kifejezetten egy vásárlási asszisztens, aki igencsak jól ismeri az Amazon termékkatalógusát, a vásárlói véleményeket, a kérdéseket és válaszokat, valamint az online elérhető információkat. No meg az Amazon marketingjét.
A Rufust használó ügyfelek olyan kifejezésekkel, kérdésekkel szűkíthetik a keresést, amit valójában nem tudna értelmezni egy egyszerű keresőmező. Meg lehet kérdezni például: „mit kell figyelembe venni egy futócipő vásárlásakor?” vagy hogy „mi a különbség a terep- és az országúti futócipők között?” A Rufus olyan konkrétabb kérdésekre is válaszol – mindig annak megfelelően, hogy mikor és a webáruházon belül hol hangzanak el –, mint például „mennyire tartósak ezek?”.
A mesterséges intelligencia a termékek összehasonlításában is segíthet, vagy javaslatokat tehet, ha olyan kérdéseket kap, mint „mi a jó ajándék karácsonyra?” vagy „melyek a legjobb dinoszauruszjátékok egy ötévesnek?” Miután Rufus válaszolt, az ügyfél tovább böngészhet a válasznak megfelelően szűkített eredmények között.
A Rufust egyelőre még csak néhány vásárló számára vezette be az Amazon vásárlási mobilalkalmazásának bétaverziójában, azonban az elkövetkező hetekben fokozatosan további vásárlók számára is elérhető teszi, elsőként az Egyesült Államokban.
A vállalat a felhasználók tapasztalatai és visszajelzései alapján fejlesztené a Rufust, és új funkciók tesztelését, illetve a chatbot elérhetőségének bővítését tervezi.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.