A hanghívásokat érintő probléma jelentkezett kedd délelőtt a magyar mobilhálózatokban. A Telekom és a Vodafone ügyfelei is érintettek, és a két vállalat hálózatát használó más szolgáltatásokkal is gondok lehetnek.
Nincs regisztrálva a hálózaton – ez az üzenet fogad kedden nem sokkal dél előtt több telekomos előfizetőt, akik hívást próbálnak indítani készülékükről. Másoknak egyszerűen csak azonnal megszakad, illetve fel sem épül a hívás. Aki éppen vonalban volt, azoknál pedig megszakadt a beszélgetés.
Szerkesztőségünk és olvasóink tapasztalatai szerint a probléma országszerte jelentkezik.
A hagyományos telefonálás a wifi-hálózat igénybevétele (VoWiF, Wi-Fi Hanghívás) esetén sem zökkenőmentes.
A Vodafone hálózatán tapasztaltuk, hogy 4G/5G-ről 2G-re (Edge) vált át a készülék.
Többszöri próbálkozásra megesik, hogy felépül a hívás, de szintén a hálózat hibájára utal, hogy ilyen esetben a hívó fél nem hallja a kicsengés búgását, a hívott fél pedig nem látja, hogy ki keresi.
Frissítés 13:09 – A Telekom Facebook-oldalán mintegy 1,5 órával a hiba jelentkezése után jelent meg az első tájékoztatás, melyet később e-mailben is megkaptunk. A vállalat azt írja: áramellátási hiba áll a probléma mögött, melynek elhárításán dolgoznak.
Frissítés 13:48 – A Vodafone hosszabb közleményt adott ki a témában, ide kattintva olvashatja.
Frissítés 15:48 – Mostanra elfogytak a panaszok a közösségi felületeken is, a szolgáltatás mindkét hálózaton helyreállt.
Vezetéken sincs minden rendben
A Prohardver technológiai szakoldal fórumjaiba özönlő hozzászólások szerint a Telekom otthoni szolgáltatásai sem működnek rendben, többeknél gond van a tévével.
Mások a – Vodafone-hoz hasonlóan a 4iG-csoporthoz tartozó – Digi vezetékes internetéről panaszkodnak.
Frissítés 17:05 Kedd délután a 4iG sajtóosztálya cáfolta, hogy a Digi szolgáltatásai rendszerszinten akadoztak volna. A fórumban említett problémák egyéni gondok lehettek.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.