A három nagy és ismert márkából immár csak kettő áll a dobogón. Az indiai piac meghódítása elég ahhoz, hogy valaki globálisan is az élmezőnybe vágjon. Ezek a tanulságai a Counterpoint Research piackutató legfrissebb okosórapiaci jelentésének.
Másfél éve az Apple, a Samsung és a Huawei értékesítették a legtöbb okosórát – és aki ezt a hírt meghallotta, nem is csodálkozott semmin. Az már meglepőbb lehet, hogy a Counterpoint friss, idei harmadik negyedévet tükröző adatsora szerint Apple, Fire Boltt, Huawei a sorrend a globális piacon.
A korábban 27, sőt 37 százalékot is elért Apple részesedése csökkenőben van, az elemzésben éves szinten 10 százalékos mínuszról írnak. Ha ehhez hozzávesszük a vállalat aktuálisan zajló szabadalmi ügyét – amely miatt a két legfontosabb óráját le kellett vennie a polcokról a számára legnépszerűbb piacot jelentő Egyesült Államokban –, akkor a piac magabiztos vezetése ellenére sem áll túl jól az almás cég szénája.
A korábban 9 százalékos részesedéssel dobogós Samsung – melynek legfrissebb modellje a Galaxy Watch6 és Watch6 Classic – most nem fért bele a top 3-ba, a Counterpoint szerint a dél-koreai vállalat 19 százalékkal kevesebb okosórát értékesített az idei harmadik negyedévben, mint az előző év hasonló időszakában.
Pedig a 9 százalék most is elég volt, ennyivel harmadik helyezett ugyanis a Huawei. A kínai gyártó közlése szerint a szeptemberben debütált Watch GT4 okosóráiból december közepéig 2,5 millió fogyott el, a teljes portfóliójának eladásai 56 százalékkal bővültek egy év alatt.
Külön figyelemre méltó még a magát 10 százalékos globális részesedésre felküzdő Fire-Boltt márka, amely nálunk teljesen ismeretlen, értékesítéseit főleg Indiában hozza össze, a közel 1,5 milliárdos lakosságú ország legnépszerűbb okosórás márkájaként.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.