Ritka dolog történik: úgy bővíti ki a hirdetők számára kínált lehetőségeit a Netflix, hogy közben a felhasználóknak is igen kellemes meglepetéseket tartogat a reklámok terén.
Nem tévesztheti szem elől egyetlen streamingszolgáltató, így a Netflix sem a bevételt: ha a felhasználó ingyen élvezné a szolgáltatásait, legalább fizessen azzal, hogy elviseli a hirdetéseket. Ezt persze nem szeretik a felhasználók, és ha egy szolgáltató túlzásba viszi a reklámokat, akkor akár másikhoz pártolnak (van bőven választék). Egyfajta kötéltánc tehát egyensúlyt teremteni, egyaránt kedvébe járni a bevételt hozó hirdetőknek és a felhasználóknak is.
A Netflix legújabb bejelentése a reklámozók felé szól: a Microsoft Advertising rendszerrel együttműködve több lehetőséget fog kínálni az ügyfeleknek. A szolgáltató 15 másodperces és 30 másodperces hirdetésekkel kezdte hirdetési tervét, viszont 10, 20 és 60 másodperces hirdetéseket is kínál majd világszerte.
Azaz jönnek a jelenleg látottaknál rövidebb reklámok is.
Kiterjesztik a hirdetési kategóriákat is a társkeresésre, a továbbfejlesztett pénzügyi szolgáltatásokra és a gyógyszerekre. Lehetővé tesznek eszközválasztást (pl. okostelefonok), illetve precízebb, műfajonkénti vagy napszakonkénti célzást.
Ez mind remekül hangzik – a hirdetőknek. A felhasználók viszont nem annyira lelkesednek a reklámokért, de néha kénytelenek elviselni, legalábbis ha nem akarnak anyagi áldozatot hozni. Most viszont a Netflix nekik is kínál valamit: a legolcsóbb szinten lévők is elérhetik az 1080p videóminőséget és két párhuzamos adatfolyamot. Emellett letölthetik majd azokat a filmeket és sorozatokat, amelyeket később szeretnének megnézni.
Újdonság, hogy jövő év elejétől aki gyors egymásutánban nézi meg egy sorozat három epizódját, az a negyediket már reklámok nélkül élvezheti.
A múlt hónapban a vállalat azt közölte, hogy a harmadik negyedévben tovább nőtt a hirdetésekkel támogatott terv előfizetőinek száma, a tagság csaknem 70 százalékkal nőtt a második negyedévhez képest. A hirdetésalapú szintek a feliratkozások nagyjából 30 százalékát teszik ki azokban az országokban, ahol a Netflix reklámokkal kínálja szolgáltatását.
Az Egyesült Államokban további újdonság, hogy jövőre már QR-kódokat is megjeleníthetnek a hirdetők.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.