Nagyon vár a techvilág arra, hogy számos gyártó után végre az Apple is kiadja iPhone-jának összehajtható modelljét, de valamiért nem sietnek ezzel annyira. A legújabb értesülések szerint nem arról van szó, hogy elvetnék a hajtható technológiát, úgy tűnik ugyanis, hogy ha összehajtható iPhone nem is, de iPad a vártnál előbb megjelenhet.
Túl a következő generációs iPadeken, valami nagy dobással készülhet táblagép-területen az Apple, legalábbis erre utal a DigiTimes legújabb jelentése. Bár a hajtható iPad képernyőméretéről még pletykaszinten sincsenek információk, a Digitimes úgy tudja, hogy – Ming Chi-Kuo tavalyi előrejelzésével ellentétben (a szakember akkor 2025-re jósolta az összehajtható iPadet) a hajtható tablet már jövő év végén tömeggyártásba kerülhet.
Persze még ez a meglehetősen optimista, az „ellátási lánc forrásain" alapuló új jelentés is figyelmeztet arra, hogy ennek a nagyon várt eszköznek a hivatalos bejelentésére még mindig csak „2025 elején" kerülhet sor. Ha pedig ez a helyzet, akkor az összehajtható iPad kereskedelmi forgalomba kerülése határozottan becsúszik 2025-re, így végső soron beteljesíti Kuo fent említett jóslatát – írja a Phone Arena.
A jelenlegi gyártási, bejelentési és kiadási célokon túlmenően, amelyek természetesen nincsenek kőbe vésve, a DigiTimes állítása szerint az Apple „intenzíven dolgozik” a színfalak mögött az első összehajtható készüléken. Ez állítólag nagyrészt a kijelző alig észrevehető gyűrődésére összpontosít, ami megszégyenítené a Galaxy Z Fold 5 dizájnját. Viszont annak az esélye, hogy egy „iPad Fold” hivatalos megjelenése 2024 végén, vagy 2025 elején minden gyűrődés nélkül megtörténjen, csekély, mivel a panelgyártók egyszerűen még nem találtak igazán megnyugtató megoldást erre a problémára, és nem valószínű, hogy ez a következő év során változna.
Ettől függetlenül az Apple azért összpontosíthat a hajtható tabletre, mert az a vállalat eladásainak viszonylag kis hányadát teszi ki, ami azt jelenti, hogy a lehetséges problémákat könnyebb kezelni, és kevésbé lesz hatása a nagy Apple-ökoszisztémára. Mindenesetre a DigiTimes úgy véli, hogy az összehajtható eszköz fellendítheti az iPad-eladásokat, és felpörgetheti az egyébként csökkenő globális táblagép-eladásokat.
És mi a helyzet az összehajtható iPhone-nal? – teszi fel a kérdést a Phone Arena. Ezt az eszközt, ha lehet, még nagyobb titok övezi, ami a dizájnt, a funkciókat és az indulás idejét illeti. Ha viszont az „iPad Fold” legkésőbb 2025-ben tényleg megjelenik, és sikeresnek bizonyul, akkor elképzelhető, hogy 2026-ban az Apple kirukkol az összehajtható telefonnal.
Még olyan feltételezésről is hallani, amely szerint az Apple talán soha nem készít összecsukható iPhone-t a szó valódi értelmében. Inkább megvárja, amíg a hóbort elmúlik, és esetleg egy gurítható vagy csúsztatható készülékkel próbálja meghatározni a mobilipar következő nagy trendjét. Ez azonban elég valószínűtlen, miután az összehajtható szegmens az utóbbi időben a folyamatos javulás egyértelmű jeleit mutatja, és az előrejelzések szerint a következő néhány évben továbbra is növekszik piaci részesedése. Botorság lenne tehát az Apple részéről, ha figyelmen kívül hagyná ezt a kategóriát.
A Phone Arena mindennek alátámasztására egy meglehetősen vicces adalékkal szolgál: a Counterpoint Research néhány hónappal ezelőtti felmérésében az amerikai felhasználók preferált márkája az összehajtható eszközök esetén a Samsung után az Apple. Képzeljük el, hogy mi lenne, ha a vállalatnak tényleg volna összecsukható eszköz a portfóliójában.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.