Akár évi 10 000 kilométert is hozzáadhat a hibrid kamion hatótávolságához a napenergia, ha beválik a Scania elképzelése.
Úgy tűnik, a Scania feltette a kérdést, hogy miként lehetne hasznosítani a kamionok pótkocsiján azt a hatalmas, kihasználatlan felületet. Az válasz pedig, hogy napelemekkel – a megoldás több cég és egyetem együttműködésének keretein belül született meg.
A Scania megoldása egy plug-in hibrid kamion, amelynek pótkocsija napelemmel borított, és már közúton is tesztelik azt Svédországban. A gyártó célja ezzel, hogy csökkenjen a szektor károsanyag-kibocsátása.
Már 200 km-t megy egy töltéssel a Daimler e-kamionja
Saját pályáján versenyez a tehertrolival az akkumulátoros kamion Németországban.
A pótkocsihoz egy kutatás keretein belül újfajta, könnyű, vékony és hatékony napelempaneleket fejlesztettek, kimondottan erre a feladatra. Ezek a napelemek évi 5000 kilométert adhatnak hozzá a jármű hatótávolságához Svédországban – de naposabb helyeken, mondjuk Spanyolországban ez akár 10 000 km is lehet éves szinten.
A jármű akkumulátorkapacitása 300 kWh, de ezek megoszlanak a nyergesvontató és a pótkocsi között: előbbi 100, míg utóbbi 200 kWh-s akkumulátorokat tárol. A kamion motorja 560 lóerős – írja az Interesting Engineering.
A megoldással a jövőben csökkenthető lehet az árufuvarozás költsége, a kis túlzással állandóan úton lévő kamionok ugyanis napos időben gyakorlatilag „ingyen” árammal mehetnének – még ha a napenergia nem is válthatja ki teljesen a hálózati energiáról való töltést vagy a dízelmotort, de sokat segíthet a kibocsátás csökkentésében.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.