Az OTP Bank legújabb fejlesztése a telefonos ügyfélszolgálatot érinti: a mobilkészülékre küldenek ki egy push üzenetet, melyen keresztül, biometrikus azonosítással igazolhatja az ügyfél, hogy valóban ő van a vonal másik végén.
Az OTP-nél a beazonosítás alapja a telefonszám: a bank rendszere a hívó telefonszáma alapján megvizsgálja, hogy a bank ügyféleként rendelkezik-e aktív mobilbanki szerződéssel, illetve van-e aktív mobilbanki alkalmazása. Amennyiben igen, a mobilbanki alkalmazás push notifikációs üzenetet küld a hívó telefonszámára. Az ügyfélnek erre az üzenetre kell kattintania, ezt követően telefonon megszokott biometrikus módon (ujjlenyomatának vagy arcának azonosításával), vagy az okostelefon PIN kódjával történik a beazonosítás.
„Az OTP Bank telefonos ügyfélszolgálata naponta átlagosan 10 ezer, évente 2,8 millió hívást kezel. A korábban másfél-két percig tartó azonosítási folyamatot az új push üzeneteken alapuló technológia körülbelül fél percre rövidíti le” – mondta el a fejlesztéssel kapcsolatban Pesti Kornélia, a pénzintézet Contact Centerének igazgatója.
Az új funkciót az ügyfeleknek nem kell külön aktiválniuk, a feltételek teljesülése esetén automatikusan elérhető számukra.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.