A világ első mobiltelefonja mellett a kilencvenes évek összecsukható telefonjainak őrülete is a Motorola nevéhez köthető. Egy ideje keveset hallani a többször is tulajdonost váltó márkáról, most viszont megüzenték: visszatértek. A magyar piacra rögtön két új csúcskategóriás telefonnal.
„Megérett a pillanat, hogy a nagymúltú Motorola ismét meghatározó szereplő legyen a mobiltelefonok piacán.” Ezzel a magabiztos mondattal indít a Motorola közleménye, melyben a technológiai vállalatok körében újabban igen szokatlannak számító őszinteséggel elismerik, hogy a közelmúltbéli hallgatás annak tudható be, hogy a konkurensek előbbre jártak a fejlesztésekben. Az 1928-ban alapított, a világ első mobiltelefonját kiadó, majd a kilencvenes években a szegmens ikonikus gyártójává vált márka nem szerette volna közepes megoldásokkal erodálni a nevét.
A Motorola Mobility LLC 2014-ben került a Google-től Lenovo Group Holdings tulajdonába. (A Lenovo aztán 2016-ban úgy döntött, kivezetik az évtizedek óta jól csengő márkanevet, de azóta bebizonyosodott, hogy kár volt ilyen értéket eldobni, a „Moto by Lenovo” nem vitte semmire, és a témával foglalkozó újságírókon kívül aligha sokan tudják felidézni, hogy egyáltalán létezett.)
Most állítják, olyan komoly mérnöki és technológiai hátteret kapott a mobiltelefonok tervezéséért és gyártásáért felelő vállalati egység, hogy mára már az összes kategóriában fel tudják venni a versenyt a többi nagy gyártóval. „Eddig ilyen háttere csak az Apple-nek és a Samsungnak volt” – véli a magyar, cseh és szlovák piacért felelős vezető, Marek Toth.
A márka magyarországi képviselője, Piró Péter elmondta, minden hazai operátornál és független forgalmazói csatornánál megtörtént a termékek belistázása. A Motorola csúcskategóriás modellekkel tér vissza: az Edge és a Razr szériák készülékeivel, melyek közül zászlóshajónak most a Motorola Razr 40 Ultrát tekintik.
A magyarországi visszatérés kapcsán említi a gyártó a divatos vonalat: két és fél évre szóló megállapodást kötöttek a Pantone-nal annak érdekében, hogy az év – hírértékkel bíró – színét megválasztó festékgyár engedélyezze, hogy a Motorola az adott színben adhasson ki telefont. Úgy tűnik, ennek van piaci értelme: a márka közlése szerint az idei, Viva Magenta színű modell jelenleg a Razr-eladások 50 százalékát teszi ki.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.