Nagy stratégiai változtatást fontolgat az Apple az Egysült Államokban: a vevőiket házhoz szállítással szolgálná ki.
A Bloomberg neves Apple-szakértője, Mark Gurman szellőztette meg a hírt, miszerint az Apple arra készül, hogy kiskereskedelmi üzleteinek alkalmazottai termékvásárláskor felkínálják a vásárlóknak a házhoz szállítás lehetőségét, így nem az ügyfélnek kell haza vinnie a terméket. Egy iPhone esetében persze ennek nincsen jelentősége, annál inkább, ha valaki mondjuk egy Mac számítógépet vagy egy nagyobb monitort venne.
Az új EasyPay Online rendelési program augusztustól indulhat. A házhoz szállítás felkínálása nagyobb stratégiai változást jelezhet – jegyzi meg a 9to5Mac. Korábban az Apple Store alkalmazottai csupán azt tanácsolhatták az ügyfeleknek egy-egy terjedelmesebb eszköz vásárlásakor, hogy menjenek haza, és intézzék az egész vásárlást online. Az új hivatalos program azt is jelenti, hogy a házhozszállítást közvetlenül integrálják az Apple kiskereskedelmi EasyPay termináljaiba.
Az Apple jelenleg az online eladók, például az Amazon és a Flipkart konkurenciájával is szembesül. Az új kezdeményezés viszont elősegítheti, hogy előnyhöz jusson ezekkel az online kereskedőkkel szemben, és könnyebbséget jelenthet az Apple Store-tól távol élő vásárlók számára is. Ezen túlmenően az új program segítheti az Apple-t abban is, hogy csökkentse a boltokban lévő készletek mennyiségét.
Gurman szerint az Apple elszalaszthatja a 3500 dolláros vagy annál nagyobb értékű eladásokat, ha valamelyik alkatrész nem érhető el a kiskereskedelmi üzletben. Az EasyPay Online rendelési stratégiával viszont az Apple munkatársai felajánlhatják a vásárlóknak, hogy a hiányzó terméket házhoz szállítják. Másfelől az EasyPay Online rendelési program egyben a Vision Pro, a cég első vegyes valóságú fejhallgatója házhoz szállításának is a módja lehet, különös tekintettel a termék fejpántjainak, tömítéseinek és lencsebetétjeinek különböző kombinációira.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.