Bár a neves piackutató által végzett felmérés az Egyesült Államok felhasználóira fókuszált, hasonló lehet a helyzet a világ más részein is. A szakemberek arra voltak kíváncsiak, igaza van-e az Apple-nek, amikor „fiatalabb márkaként” emlegeti a termékeit.
A Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) már többféle felmérést is készített Apple-termékekkel kapcsolatban, például, hogy mely iPhone-színek a legnépszerűbbek vagy hogy miként befolyásolja az Apple Watch viselése az iPhone-vásárlási szokásokat. Legutóbb pedig arra voltak kíváncsiak, hogy miként befolyásolja az életkor az iPhone, iPad vagy Mac használatának a valószínűségét.
A CIRP a The Apple Ecosystems Age Profile Works című jelentés indításaként megjegyzi, hogy az Apple „fiatalabb márkaként” szeret a termékeire hivatkozni, éppen ezért voltak kíváncsiak arra, hogy igaz-e ez az iPhone-t, iPadet, Macet használókra. Szkeptikusak voltak, de végül kiderült, valóban így van: az iPhone-, iPad- és Mac-tulajdonosok nagyjából fele 18 és 34 év közötti. A 18-44 évesek pedig az Apple-felhasználók több mint 70 százalékát teszik ki a három eszközön. Az iPhone, iPad és Mac tulajdonosok kevesebb mint 30 százaléka volt 45 éves vagy idősebb. Ami érdekes: a Mac-tulajdonosok kissé fiatalabbak voltak, mint az iPhone-t, iPadet használók.
Összességében a 25-34 éves korosztály rendelkezik a legnagyobb felhasználói részesedéssel mindhárom eszközön. Az iPhone-felhasználók 27 százalékát, az iPad-felhasználók 28 százalékát és a Mac-felhasználók 31 százalékát teszi ki. Ezért lehet, hogy mégsem a Z generáció az Apple hatalmának igazi kulcsa, annak ellenére, hogy más jelentések korábban ezt állították.
A CIRP azzal zárja a felmérését, hogy egyértelműen kiderült, hogy valóban a fiatal amerikaiak az oka annak, hogy az Apple olyan erős és népszerű a hazájában. Úgy tűnik, a cupertinóiak fiatalokra fókuszáló terve bevált.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.