Az európai uniós fogyasztóvédelmi hatóságokat és az Európai Bizottságot tömörítő Fogyasztóvédelmi Együttműködési Hálózat (CPC) elérte, hogy a WhatsApp a jövőben átláthatóbban tájékoztassa felhasználóit a szerződésmódosulásokról és tiszteletben tartsa döntéseiket.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) közleménye szerint az ingyenes üzenetküldő és VoIP szolgáltatás amerikai üzemeltetője többfordulós párbeszédet követően döntött a vállalásokról.
A megegyezés szerint a Meta tulajdonában lévő cég a jövőben átláthatóbban tájékoztatja a felhasználókat arról, hogy milyen változtatásokat kíván végrehajtani a szerződéseikben, ezek pedig hogyan érinthetik a jogaikat és a szolgáltatás használatát. A frissített általános szerződési feltételek elutasításának és elfogadásának lehetőségét egyformán szembetűnően jeleníti majd meg, megjegyzi és tiszteletben tartja a felhasználók döntéseit – ahelyett, hogy ismételten és kikapcsolhatatlanul megjelenítené minden megnyitáskor.
A hatóságok nyomására a vállalat azt is megerősítette, hogy nem osztja meg hirdetési célból a felhasználók személyes adatait sem harmadik féllel, sem anyavállalata, a Meta más cégeivel.
Vigyázzon: végleg törölheti a fiókját a WhatsApp, ha nem figyel
Szigorúan fellép a nem hivatalos alkalmazásokat használókkal szemben a WhatsApp, érdemes lehet komolyan venni a platform kérését.
A GVH arra is kitért, hogy az európai fogyasztóvédelmi hatóságok nemrég lefolytattak egy 25 országra kiterjedő gyorsvizsgálatot, amelynek alapján a kereskedők több mint harmada manipulálja a fogyasztókat észrevétlen, úgynevezett „sötét mintázatú” módszerekkel az online térben, így például megnehezíti a felhasználók számára a leiratkozást. Hangsúlyozták: a magyar versenyhatóság itthon is felvette a harcot a vásárlói döntések rejtett torzítása ellen.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.