Az Apple vitathatatlanul jól működő ökoszisztémáján is túlmutatnak azok az okok, amiért a Z generáció tagjai szívesebben használnak iPhone-t (és iOS-es eszközüket), mint androidos készülékeket – mutat rá egy új kutatás.
Az 1990-es évek végén és a 2000-es évek elején születettek, azaz a Z generáció igencsak hozzájárul az Apple gyors növekedéséhez – derül ki több kutatásból is. Az Attain reklámtechnológiai cég vizsgálata szerint a Z generáció tagjai az összes amerikai iPhone felhasználó 34 százalékát teszik ki, és ugyanez az arány az Android esetében csak 10 százalék – írja a SlashGear.
Hasonló eredményre jutott tavaly a Piper Sandler elemzőcég is: a Z generációhoz tartozó megkérdezett felhasználók 87 százaléka használ az iPhone-t, és 88 százalékuk mondta, hogy a következő telefonjuk iPhone lesz. Legkívánatosabb órának pedig az Apple Watchot mondták. Egy másik, az S&P Global Market által közzétett elemzés is azt állítja, hogy a Z generáció körében 83 százalékos az iPhone-tulajdonosok aránya, míg Samsung telefonokat csak a 10 százalékuk használ. Mindez már csak annyiban is érdekes, hogy a korábbi generációk esetében szinte egyenlő az iPhone-t és az androidos telefont használók aránya.
A Z generációnál tapasztalható egyértelmű eltolódásnak két oka is van. Az egyik a zökkenőmentes együttműködés az Apple eszközei között. Ez magyarázza azt is, hogy az iPhone-t használók miért vásárolnak szívesebben egyéb iOS-es eszközt (35 AirPod, 26 iPad, 17 Apple Watch minden 100 iPhone-ra számítva), mint amennyit az Androidhoz kapcsolódó márkáknál, például a Samsungnál.
Van azonban egy másik ok is, és ez nem más, mint az a bizonyos zöld (illetve kék) buborék, amelyekkel az Apple különbséget tesz az iMessages-t, és az „ősi” SMS-t használók között. Az iPhone üzenetek zöld buborékban érkeznek az androidos telefonokra, míg kékben az iPhone-okra. A szakértők szerint a Z generáció fél a zöld buborékoktól. No nem a szín miatt, hanem többek között azért, mert ha csoportos csevegésben vesznek részt, és jön egy ilyen üzenet, akkor az összes többi is SMS-re vált, a funkciókban gazdagabb iMessages helyett.
A 9to5Mac egy TikTok-videóra hivatkozva próbálja szemléltetni ennek fontosságát. A videóban arra kérnek nőket, hogy képzeljék el, miként változna egy 10 pontos férfi értékelése, ha zöld üzenetek érkeznének tőle. Sokan nem is válaszoltak, akik pedig igen, azoknál az értékelés a felére csökkent.
És a jövő sem túl biztató az Android-világ számára. A Financial Times-szal beszélgető szakértők rámutattak arra, hogy a kényelmes ökoszisztéma és az iMessage-bezárás együttes hatásai csak lendületet adnak az Apple növekedésének a következő években is, különösen a Z generációs szegmensben.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.