Egyetlen online szolgáltatás sem szerzett még magának olyan gyorsan 1 millió felhasználót, mint a ChatGPT. Hogy a legnagyobbaknak mennyi időbe telt ez, azt a Statista mutatja meg egy infografikán.
Az OpenAI még november végén tette elérhetővé a mesterséges intelligenciára épülő szövegkészítő szoftverét, a ChatGPT-t. A rendszer képessége rendkívüli, amit az is alátámaszt, hogy a Microsoft 10 milliárd dollárt fektet a vállalatba.
Az OpenAI fejlesztése gyakorlatilag azonnali siker lett: csupán 5 nap kellett az indulástól számítva, hogy elérje az 1 millió felhasználót. Ez a teljesítmény már önmagában is igen komolynak hangzik, a Statista pedig megmutatta, valójában mennyire az.
A Statista összesen tíz olyan online szolgáltatást sorakoztatott fel – kilencet és a ChatGPT-t –, amelyek elérték az 1 millió felhasználót. A sorrend azt mutatja, hogy kinek mennyi időbe telt mindez.
A legtöbb idő a felsoroltak közül a Netflixnek kellett. Az 1999-ben indult – eredetileg filmkölcsönző – szolgáltatásnak 3,5 évbe telt, mire összegyűjtött ennyi ügyfelet, míg a Kickstarternek 2,5 évbe, hogy legyen 1 millió olyan ember, aki beszáll valamelyik kampány finanszírozásába.
You will find more infographics at StatistaAz AirBnB-nek szintén két és fél év kellett, hogy meglegyen az 1 millió foglalás, a Foursquare-nek pedig már csak 13 hónap, hogy 1 millió felhasználó töltse le az appot.
A lista többi szereplője közül egyedül az Instagram tudta megközelíteni a ChatGPT szintjét, de még a képmegosztó szolgáltatásnak is 2,5 hónap kellett, hogy meglegyen az 1 millió letöltés.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.