Adathalász csalók akarják rávenni a Takarékbank ügyfeleit arra, hogy megadják az internetbankjukhoz tartozó belépési adatokat.
Az utóbbi időszakban megszaporodtak a Takarékbank ügyfeleit célzó adathalász kísérletek, amelyek során a csalók személyes adatokat próbálnak megszerezni. Az adathalászok legújabb módszere, hogy a Google és a Bing keresőjében hirdetik csaló oldalaikat.
A bank szakemberei a következőket javasolják az ügyfeleknek biztonságuk érdekében:
- Soha ne a böngésző keresőjén keresztül keressenek rá a bank vagy bankjuk internetbankjának oldalára – minden esetben a bank hivatalos honlapjáról nyissák meg az internetbankot.
- Ellenőrizzék a böngésző címsorában szereplő címet, és amennyiben nem a https://www.takarekbank.hu/netbank vagy a netbank.takarekbank.hu cím szerepel, vagy nem „.hu”-ra végződik a cím, azonnal zárják be a böngészőt.
- Minden esetben olvassák el az SMS-ben kapott jóváhagyó kódot tartalmazó üzenetet, ellenőrizve, mihez adják jóváhagyásukat.
- A bank applikációjával történő jóváhagyás esetén mindig ellenőrizzék az aláírandó tranzakciót vagy módosítást jóváhagyás előtt.
- Amennyiben bizonytalanok a Takarékbanktól kapott üzeneteket illetően (pl. nem ők indították a tranzakciót vagy applikációtelepítés, idegen nyelvű SMS érkezik), azonnal hívják a bank telefonos ügyfélszolgálatát a 06 1 311 3110-es telefonszámon.
Amennyiben megnyitották a hivatkozást és megadták az adataikat, azonnal keressék fel a bank ügyfélszolgálatát és függesszék fel netbankjogosultságukat.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.