A Google a felhasználók keresési szokásai alapján úgy találtak, több információt kell kapniuk az embereknek az energiaválságról.
Új funkció bevezetésével segíti a Google az európai felhasználókat, hogy kezelni tudják a kialakult energiaválságot. A cég szerint a Google-keresések is azt mutatják, erre nagy szükség van, ugyanis:
- míg 2021-ben az Egyesült Királyságban az energiaárakra vonatkozó kéresések közül csak minden tizedik tartalmazta a „miért”, „hogyan” vagy „mikor” kérdést, addig most már minden negyedik,
- Németországban folyamatosan növekednek a „földgáz megtakarítása”, a „fűtési költség” és az energiatakarékossággal kapcsolatos lekérdezések,
- Belgiumban pedig több mint 5000 százalékkal nőtt a „hogyan spóroljunk gázon” keresőkifejezés használata.
A cég ezért Európa 29 országában, 22 nyelven vezeti be az új funkcióját, ami segít eligazodni az energiaválsággal kapcsolatban.
Ha a felhasználók információkat akarnak kapni az európai energiapiacról, egy dedikált funkcióval találkozhatnak, ahol minden hasznos információ megjelenik. Amikor olyan kifejezésekkel indítunk lekérdezést, mint au „európai energiaválság” és az „energia ára”, akkor nemcsak helyi információkat kaphatunk, de azt is megmondja a Google, milyen pénzügyi támogatást lehet a témával kapcsolatban igénybe venni.
Emellett arról is releváns információt mutat majd a Google, hogy hogyan lehet spórolni a fűtésen, vagy, hogy milyen egyéb energiatakarékossági módok vannak.
Az új funkció napokon belül mindenki számára elérhető lesz.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.