Napok óta Elon Musk nevétől hangos a techsajtó, elsősorban a Twitter felvásárlásával kapcsolatosan. A Tesla-vezér emellett minden napra tartogat valami meglepetést, melyektől időnként nemcsak a felhasználók, hanem a Twitter munkatársai is nagyot néznek.
Talán emlékeznek még a Twitter videómegosztójára, a Vine-ra, amit 2013-ban indítottak. Mintha csak látták volna a jövőt: ezen a platformon egészen rövid, legfeljebb 6 másodperces videókkal lehetett követőket gyűjteni. A kezdeményezés sikeres volt, sokan használták, azonban nem volt meg a kritikus tömeg ahhoz, hogy a Twitter is sikerként értékelte volna. 2016 októberében be is jelentették, hogy akkori formájában megszüntetik a Vine-t, néhány hónappal később pedig végleg megszüntették.
Végleg? Hát ez nem is annyira biztos, ugyanis Elon Musk – kirúgási hullámainak kellős közepén – a rövid videókról kezdett álmodozni. Feltámasztaná a Vine-t, és Twitter-követóit faggatta, mit szólnak az ötlethez (ami egyébként nem ördögtől való, ugyanis a 2017-es megszüntetés sok negatív kritikát kapott). Mint kiderült, a követők többsége helyesli az ötletet.
Bring back Vine?
— Elon Musk (@elonmusk) October 31, 2022
Viszont a világ egyik legismertebb youtubere, MrBeast (Jimmy Donaldson) szerint mulatságos lenne, ha a Twitter visszahozná a Vine-t, és szembe állítaná a TikTokkal. (Donaldson az az amerikai YouTube-sztár, aki azzal vált ismertté a YouTube-on kívül is, hogy pénzt kezdett gyűjteni 20 millió fa elültetésére.) De hát akkor hogyan lehet legyőzni a TikTokot – kérdezte Musk a youtubert. MrBeast röviden csak azt tanácsolta, hogy bármit is tesz, nehezítse meg annak lemásolását (egyébként pár hónapon belül visszaköszön más közösségi platformokon), különben csak időpocsékolás lesz az egész.
No one is original anymore, whatever you do will be on every other platform the next month unless it has a deep moat.
— MrBeast (@MrBeast) October 31, 2022
YouTube has shorts, insta has reels, Reddit, Snapchat, Facebook, etc. all copied TT. Whatever u do make it hard to copy or it’s a waste of time imo
Musk terve mindezek ellenére logikus, hiszen a közösségi média felhasználói egyre inkább a rövid videók felé fordulnak. Naponta 1,5 milliárd felhasználó nézi például a YouTube Shorts videókat, és az is kiderült, hogy a videomegosztó közel 30 milliárd forintnyi pénzt oszt szét 2021–2022-ben a videók készítői között. Minthogy nem jótékonysági intézményről van szó, feltételezhető, hogy a YouTube-nál is tetemes összeg marad. Talán ez is inspirálhatja Elon Musk új ötletét.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.