Bevételei növelése érdekében új App Store-os hirdetéselhelyezéseket talált ki az Apple. Úgy tűnik, kissé mohó volt, és az eredmény nem egészen az lett, mint amire számított.
A napokban jelentette be az Apple, hogy az előzetes híreknek megfelelően (illetve annak, hogy a reklámozásért felelős alelnökük hatalmas reklámbevétel-növekedést vizionált) új hirdetés-elhelyezési lehetőségeket biztosít az App Store-ban, ami – állították Cupertinóban – tulajdonképpen a fejlesztőket segíti. Ők ugyanis immár több helyen, így a Ma fülön és az egyes alkalmazások listájának alján található Ezeket is kedvelheti résznél is promotálhatják alkalmazásaikat.
Több lett tehát a hirdetési felület az App Stor-ban, azonban az elképzelés visszafelé sült el. Óriási volt a felháborodás ugyanis, amikor kiderült, hogy a hirdetési helyek egy részét szerencsejátékban utazó szolgáltatók vásárolták meg, és a hirdetéseik a fejlesztők adatlapján is megjelennek.
With Apple’s recent changes to ads on the App Store, your product pages may now show ads for gambling apps. One of my product pages just did that ������ pic.twitter.com/CjbrXpajX0
— Simon B. Støvring (@simonbs) October 25, 2022
Az Apple – írja a MacRumors – választási lehetőséget kínál a hirdetőknek, hogy a hirdetéseiket a saját alkalmazásuk kategóriájától eltérő alkalmazáskategóriákban jelenítsék meg, így a szerencsejáték-hirdetések megjelenhetnek a nem kapcsolódó alkalmazások adatai között. Most többen is azzal vádolják az Apple-t, hogy mohó, és eltávolodik a cég korábbi vezérigazgatója, Steve Jobs idején alkalmazott politikájától.
A felháborodás hatására az Apple-nek is lépnie kellett, és közleményben tudatta, hogy felfüggeszti a szerencsejáték-hirdetéseket az App Store-ban. Érdemes hangsúlyozni, hogy felfüggesztésről van szó, és egyelőre nem tudni, hogy meddig tart a szünet, és hogy a későbbiekben lesz-e szerencsejáték-hirdetés.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.