A fiatalabbak webhasználati szokásait elemezve készített el több új funkciót a Google. Mindegyik a keresést igyekszik jobbá tenni.
A Google az év elején nyilvánosságra hozta egy belső kutatása eredményeit, amik arról árulkodnak, hogy a fiatalabbak elsősorban a TikTokot és az Instagramot veszik igénybe a weben való információk felkutatásához – nem pedig a Google-t. A cég, hogy enyhítse ezt a helyzetet, és saját oldalára, illetve megoldása felé terelje a felhasználókat, új eszközöket talált ki.
A fejlesztés egyik része, hogy a natív Google alkalmazás kibővült néhány hasznos gombbal. Ezek mindegyike más-más feladatra alkalmas, de összességében arra jók, hogy a keresés még gyorsabb/kényelmesebb legyen. Az egyiket például zenék kereséséhez, a másikat pedig az online vásárláshoz lehet használni.
Egy másik változás a keresés finomítását célozza, azáltal, hogy az automatikus kitöltési javaslatok listáját továbbiakkal bővíti. A cég szerint így egy keresés során különböző altémákba mélyedhetünk. Ha például egy adott helyszínre kezdünk el keresni, a gombok olyan témákat javasolhatnak, mint a kultúra, a történelem vagy az időjárás.
A legnagyobb változás azonban – írta erről a TechCrunch – a keresőben érhető tetten: itt a keresési eredmények egy részét, illetve az azokhoz kapcsolódó információkat sokkal látványosabban jeleníti meg a felület. A gyakorlatban mindez úgy néz ki, hogy ha városról keresünk valamilyen adatot, akkor a szolgáltatás ezenkívül egy kis térképet is felhozhat, ami segít behatárolni a település pontos helyét. Ezek az ablakok azonban nem linkek listájaként vagy szöveges formátumban jelennek meg, hanem színes, kártyaszerű blokkokban.
A Google szerint ezek a vizuális keresési eredmények bizonyos esetekben a YouTube, az Instagram és a TikTok tartalmait emelik majd ki.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.