Mobiltelefon, külső akku és fényképezőgép – ezek nélkül biztosan nem indul útnak a magyar, derül ki a MediaMarkt friss reprezentatív kutatásából. A megkérdezettek közel negyedét szinte mindig elektronikus eszközei segítették ki utazás során, a nyaralók felének pedig a hosszabb üzemidő jelentené a nagyobb biztonságot. Feltöltődni tehát nem csak magának az utazónak kell – negyven százalékuk szállást is az alapján választ, hogy biztosan tölteni tudja az eszközeit.
A magyarok közel 80 százaléka mobiltelefon nélkül útnak sem indul, negyedénél biztosan bekerül a kofferba a külső akkumulátor is nyaralás előtt, míg 24 százalékuk a fényképezőgépet és/vagy kamerát sem hagyja otthon semmi pénzért. A MediaMarkt megbízásából, a Pulzus kutatócég által készített reprezentatív kutatásból az is kiderült, hogy az elektronikai eszközök egyfajta biztonságot is jelentenek utazás során, a megkérdezettek negyedét szinte mindig ezek húzták ki a csávából, további 60 százalékkal pedig gyakran vagy néha előfordult már, hogy navigációban, segélyhíváshoz, vagy éppen fizetési probléma esetén eszközére támaszkodott.
Veress Zoltán, a MediaMarkt szakértője szerint összességében a fényképezőgépek, kamerák forgalma minden nyári szezonban megnő, az utóbbi időszakban viszont leginkább az akciókamerák (pl. ide tartozik a GoPro) forgalma nőtt kiemelkedően. Emellett a hálózati átalakítókat is rendszeresen keresik a nyári szezonban, amelyek a külföldi, más szabványtípusú konnektoroknál is megoldhatják a töltés problémáját.
Nézze csak: szinte biztos, hogy eddig ön is rosszul töltötte a telefonját
Nem csak azért tart ki olyan rövid ideig az okostelefonja, mert a gyárban nem raktak elég nagy akkumulátort bele. A jelenség mögött részben az áll, hogy rosszul töltjük, szinte mindannyian.
A kutatás készítői arra is kíváncsiak voltak, hogy az elektronikus eszközökkel kapcsolatban milyen tipikus bosszúságok fenyegetik az utazókat. A megkérdezettek 48 százalékának merült le fényképezőgépe az utazás során, miközben szükség lett volna rá, 39 százalék otthon hagyta a töltőt, vagy egyéb szükséges kiegészítőt, 41 százalékát pedig az érintette kellemetlenül, hogy nem volt internethozzáférése az adott helyen. Érdekesség, hogy az utóbbi leginkább a fiatalabb, 18-39 éves korosztályt érinti.
A hordozható töltők, azaz powerbankek népszerűsége a nyár beköszöntével általában megugrik, idén június-júliusban pedig még a szokásosnál is nagyobb volt a növekedés, a MediaMarkt kétszer annyit adott el belőlük, mint tavaly. A vállalat közléséből az is kiderül, a vásárlók már jellemzően 10 000–20 000m Ah, azaz nagyobb kapacitású külső töltőket keresik, sőt, látható igény mutatkozik az ennél is nagyobb, 50 000 mAh-s készülékekre is. A komolyabb eszközök már napelemes rásegítéssel is rendelkeznek, illetve sok készüléknél elérhető a vezeték nélküli töltés.
A külső akkumulátor, amit egyenesen iPhone-hoz találtak ki
Könnyű is, gyors is, de legnagyobb előnye mégsem ez a Moshi IonBank 10K nevű power bankjének. A beépített töltőkábel mindent visz. Leteszteltük.
Ami a felkészülést illeti, a kutatásban megkérdezettek közel 80 százalékának gondja van arra, hogy feltöltse eszközeit indulás előtt, 45 százalékuk pedig külső töltőt, vagy pótakkut is visz magával. Az igényt a maximális üzemidő-készenlétre az is jelzi, hogy 40 százalékuk csak olyan szállodába foglal szállást, ahol töltheti majd eszközét. A hosszabb üzemidő a legfontosabb olyan szempont, ami könnyítené a megkérdezettek számára az eszközhasználatot a nyaralás során, 79 százalék ezt tartja a legfontosabb jellemzőnek.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.