Megtört a legnagyobb közösségi oldal évtizedes menetelése: a Meta gyorsjelentéséből kiderül, hogy koronaékszere sem sérthetetlen. Sőt, talán bajban is van.
A Facebook történetének első éves bevételcsökkenéséről adott hírt a Meta: a közösségi oldalhoz az idei második negyedévben 1 százalékkal kevesebb pénz folyt be (28, 8 milliárd dollár), mint a tavalyi év hasonló időszakában. Ez a visszaesés ugyan még nem óriási, de egyrészt sosem volt még példa ilyen mínuszra, másrészt a Meta gyorsjelentéséből egy nagyobb gond is kirajzolódik: a vállalat nyeresége 6,6 milliárd dollár volt a negyedévben, azaz 36 százalékkal zuhant.
A trendforduló mögött egyrészt a legnagyobb konkurenciát jelentő TikTok erősödése állhat, másrészt a világszerte érezhető gazdasági bizonytalanság sok facebookos hirdető visszafoghatta reklámköltéseit. És biztosan közrejátszik a bevétel csökkenésében az is, hogy az Apple tavaly vezette be az iPhone-okon újítását, melynek értelmében a Facebook (illetve bármely alkalmazás) alapértelmezetten nem kap engedélyt a felhasználói aktivitás követésére, hanem ezt kifejezetten kérnie, engedélyeznie kell a készülék tulajdonosának. A Mark Zuckerberg által alapított vállalat már akkor jelezte: ebből üzleti problémái adódhatnak. (Ennek miértjeiről bővebben olvashat elemzésünkben.)
A friss adatok szerint a Facebook aktív napi felhasználóinak száma 1,97 milliárd, azaz 3 százalékkal nőtt. A teljes Meta-birodalom 4 százalékkal bővült, naponta összesen 2,88 milliárdan használják a Facebook, Messenger, Instagram és WhatsApp szolgáltatások valamelyikét.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.