Az első C-5M-et még 1970-ben kapta meg az amerikai légierő, az 1998-as felújítás óta azonban már C-5M Super Galaxy néven emlegetik az 52 teherszállítót.
Az orosz invázió kezdete óta többször is hallhattunk a világ legnagyobb teherszállító repülőgépéről, az Antonov An-225 Mrijáról. Sajnos annak apropóján, hogy a gépet a háború elején szétlőtték az oroszok, így többé nem fog tudni felszállni. Igaz, az újjáépítésére azért még van remény.
A szerkezet 250 tonna hasznos terhet tudott magával vinni. Ez az adat annak fényében igazán érdekes, hogy kiderült: az amerikai légierő legnagyobb teherszállító repülőgépe, a C-5M Super Galaxy ennek csupán a felét képes elvinni egyszerre.
Az Interesting Engineering azt írja, az amerikai légierő összesen 52 ilyen géppel rendelkezik, amelyek a delaware-i, a kaliforniai, a texasi és a massachusettsi támaszponton állomásoznak. A C-5M Super Galaxy öt futóművel rendelkezik, ezeken összesen 28 kerék található. A négy hajtóművét a General Electric készítette.
A repülőgép képes az interkontinentális utak megtételére, és a kisebb futópályákon is fel- és le tud szállni. A gépnek az eleje és a hátulja is nyitható, így egyszerre két oldalról lehet kipakolni a rakományt.
Az amerikai légierő szerint a C-5M Super Galaxy 3981 km-t tud repülni, majd a leszállás és a kipakolás után további 926 km-t repülhet úgy, hogy közben egyszer sem kell megtankolni. Az elsőt még 1970-ben szállította le a gyártó a hadseregnek, az utolsót pedig 1989-ben.
1998-ban úgy döntött a vezetés, frissítik a C-5-ösöket. Ennek keretében a navigációtól a kommunikáción át minden eszközt modernizáltak, valamint új biztonsági berendezéseket és robotpilótát szereltek be a gépekbe.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.