„Orosz elefánt” néven emlegetik a Ruszlánként ismert Antonov An-124-esek leváltására szánt polgári áruszállító repülőgépet, melynek fejlesztése új szintre lépett.
Az orosz Központi Aerohidrodinamikai Intézetben (TsAGI/CAGI) a Szlon (Elefánt) munkanevű gép 2 méter hosszú és 1,8 méteres szárnyfesztávolságú, a leváltani kívánt An-124-eshez nagyon hasonló modellen végeznek szélcsatornás teszteket és aerodinamikai fejlesztéseket az ipari és kereskedelmi minisztérium megbízásából.
Az AIRportal repülésügyi szakoldal azt írja: a gépen 2019 óta már több körben és különböző repülési helyzetekben elvégzett próbák eredményei alapján megnövelték a géptörzs keresztmetszetét, annak érdekében, hogy még nagyobb terjedelmű rakományt szállíthasson, emellett a szárnyak és a törzs csatlakozásánál áramvonalasabb burkolatot alkalmaznak. Továbbfejlesztették a hajtóművek rögzítésére használt szerkezeteket az orosz gyártmányú, Aviadvigatel PD-35 típusú hajtóművek fogadásához.
Kilyukadt a repülőgép alja, 14 órát repült így az Emirates Airbus A380-asa
Az Emirates egyik Airbus A380-asának futóműve azután durrant ki, hogy a gép felszállt. A robbanás lyukat ütött a gép aljába.
Az új teherszállító repülőgép maximális teherbírása a tervek szerint 180 tonna lesz, amely 20 százalékkal több a – 2040-re kiröregedő – An-124-esénél. Ezzel az új géptípus 7000 kilométert repülhetne közbenső leszállás nélkül.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.