A Pécsi Tudományegyetem szakemberei szerint az egyetemistáknak elsősorban a környezetvédelem és az egészségtudatos életmód a fontos.
Az egyetemisták reggelizéshez szükséges termékek vásárlásával kapcsolatos szokásait vizsgálták szemüvegbe épített, a szem mozgását követő kamera segítségével a Pécsi Tudományegyetem (PTE) közgazdaságtudományi karán. A vizsgálatokat az intézményegységben korábban létesített, a fogyasztói magatartások kutatásával foglalkozó központ, a „the CoRe lab” végezte el.
A mobil szemkamerával végzett vizsgálatok eredményeiről Németh Péter, a kutatás egyik vezetője azt mondta: fiatal koruk ellenére a vizsgált személyeknek nagyon fontos a környezetvédelem és az egészségtudatos életmód, ennek megfelelően válogatták ki a megvásárolni kívánt termékeket.
Kidolgoztak egy új módszert a rákbetegek kezelésére, most a koronavírus ellen vethetik be
Egy már előkészített technológia koronavírus-fertőzésben szenvedő betegeken történő mielőbbi alkalmazásáért kötött együttműködést a CAPTEC Medical Kft., a Pannon Egyetem és a Pécsi Tudományegyetem.
Ezt támasztja alá még az is, hogy az üzletek értékelésénél az első két szempont a kínálat és a minőség volt, csak harmadik helyen szerepelt az ár, tehát fontos számukra, hogy amit vesznek, az jó minőségű legyen.
A kar 2020 januárjában közölte, hogy a fogyasztói magatartások kutatásával foglalkozó központ kezdte meg működését a Pécsi Tudományegyetemen és a „the CoRe lab” munkatársait egyebek mellett szemüvegbe épített, a szem mozgását követő kamera is segíti.
Az eszközpark lehetővé teszi, hogy például mobil és stabil szemkamerás méréseket is végezzenek, valamint virtuális valóság technológiákat is alkalmazzanak a kutatások során.
Bemutatta a Facebook az első okosszemüvegét, itt a Ray-Ban Stories
A Facebook a Ray-Bannel közösen fejlesztette ki az első okosszemüvegét, amelynek legfőbb érdekességét az jelenti, hogy az eszköz pont úgy néz ki, mint a hagyományos napszemüvegek.
Jelezték, hogy a szemkamerás kutatási módszer alapja az a jelenség, hogy az ember folyamatosan mozgatja a szemét. Ezeket a mozgásokat a kamera rögzíti, ebből pedig számos faktor kiderül, valamint következtetni lehet továbbiakra is.
Kiemelték: a vizsgálatokban azért nyújt nagy segítséget a szemkamera, mert a vásárlói magatartásformának nagy része nem tudatos, illetve, ha valaki kezdetben próbál a kamera jelenlétére figyelni, egy idő után szinte teljesen elfelejti az eszközt.
A kutatási módszer egy nagyáruház átrendezése során is hasznosulhat, hiszen a vásárlói attitűdöknek megfelelően történhet a polcok kialakítása.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.