A mesterséges intelligencia az élet szinte minden területén képes lehet felülmúlni az embert, és ennek egyre több jelét látni. A gép ezúttal a klasszikus Tetrisben alázott.
A Tetris minden idők egyik legnépszerűbb játéka. Még ma is sokan ülnek le elé, hiszen amellett, hogy szórakoztató, agytornának sem utolsó – ahhoz ugyanis, hogy a legördülő elemek mielőbb a helyükre kerüljenek, gyorsan ki kell találni, pontosan merre is mozgassa őket a felhasználó. A pályákon előre haladva pedig a játék sebessége is egyre feljebb ugrik, így is nehezítve az építést.
A hivatalos adatok szerint a NES-es időkre jellemző, 8 bites Tetrisben (amit a világversenyeken is használnak) az emberi játékosok 1,6 millió pontot is elérhettek, ami jelentős eredmény. Ahhoz viszont semmi, amit a StackRabbit nevű mesterséges intelligencia művelt: a program ugyanis több mint 102 millió pontot gyűjtött, amelyhez összesen 237 pályát teljesített a Gizmodo szerint.
Ez utóbbi szintén hangsúlyos különbség, a legjobb emberi játékosok ugyanis „csak” a 29. szintig jutottak, annál tovább nem igazán. Ennek oka, hogy a játékot futtató környezetet egy idő után olyan terhelés érte, hogy a pálya lényegében szétesett. Az MI mindezt úgy tudta kikerülni, hogy eleve gyorsabban dolgozott. Azért persze nála is előfordultak bakik: a számláló egy idő után például alig tudta követni a lépéseket.
A program teljesítményén annak fejlesztője, Greg Cannon is meglepődött. Az MI egyébként valamivel több mint egy óra alatt jutott el a bűvös 102 millióhoz, ami szerinte egyáltalán nem sok. Egy másik érdekesség, hogy a rendszer négyesével teljesítette a sorokat, de egyszer-egyszer azért hibázott. Igaz, csak annyiban, hogy nem mindenhova sikerült beilleszteni a megfelelő elemet.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.