Tech hvg.hu 2021. október. 11. 11:03

Kiderítették, hogy megharagudtak-e a magyarok a Facebookra a nagy leállás miatt

Magyarországon még mindig a Facebookról beszélünk a leggyakrabban online, és ha már ott vagyunk, receptekről és a koronavírusról olvasunk legtöbbször. Az Instagramot szeretjük a legjobban és a képek alatt leginkább gratulálunk, a legkevésbé pedig a LinkedInt kedveljük. Twittert még mindig kevesen használnak hazánkban. A SentiOne közel 13,5 millió idei online említést elemezve felmérte, melyik közösségi oldalakat kedvelik a magyar internetezők, mikor aktívak azokon és milyen témákról beszélgetnek.

Nem viselte meg az internetezőket a Facebook, Instagram és WhatsApp múlt heti nagy leállása, a SentiOne által feltárt több mint 15 ezer publikus említés többsége pozitív volt, az elemzők radarjára került felhasználók leginkább vicces tartalmat osztottak meg a témában.

A Facebook alapesetben is igen népszerű: a SentiOne által megtalált 9,6 millió online közösségi médiás említés 78 százaléka a Facebookról szól. A közösségi oldalra a legtöbb embert elérő oldalak listája és a legnépszerűbb hashtagek szerint legtöbbször hírekért, receptekért látogatunk el, és gyakran beszélünk itt a koronavírusról. A SentiOne Brand Health Indexe (BHI) szerint, amely azt méri, mennyire kedvelt egy-egy márka, a 0,6-os pontszámmal a második legnépszerűbb platform.

[Közérthető válaszok: Miért állt le a Facebook? És mégis miért tartott ilyen sokáig megjavítani?]

Az Instagram 0,7-es BHI-vel vezeti a népszerűségi listát, talán azért is, mert itt sokkal pozitívabb témákról beszélgetnek a magyarok. A SentiOne úgy találta, a leggyakrabban használt szavak a képmegosztó platformon a „gratulálok”, „bajnok”, „hajrá” szavak voltak, a legkedveltebb hashtagek pedig az #instahun és a #mik. Említések számának terén az idei 2,4 millió említés elmarad a Facebookétól, de a második helyre elég volt ez is a hazai social media rangsorban. Az Instagramot leginkább este 8 és 9 között használják a magyar internetezők – közölte a SentiOne.

Az elemzés alapját a magyar internetezők portálokon, blogokon, fórumokon, közösségi média felületeken található tartalmai adták. A SentiOne azokat az idén, október 7-éig publikusan közzétett online tartalmakat elemezte, amelyekben közösségi oldalak nevei megjelennek.

A TikTok az egyik legmegosztóbb platform, egyenlő arányban születnek pozitív és negatív említések a nemrég befutott közösség felület kapcsán. Érdekesség, hogy leginkább hétközben este 10 és 11 körül említjük a TikTokot online, hétvégén nemigen beszélgetünk róla.

Twitteren a receptek helyett a bitcoinról és az NFT-ről beszélnek a felhasználók, akik 74 százalékban férfiak. Ez a csatorna sem népszerű a magyar netezők körében, 0,39-as BHI indexe azt mutatja, hogy az idei 600 ezer említés között több volt a negatív, mint a pozitív.

Majdnem 47 ezres említéssel a sor végén kullog a LinkedIn, a szakmai közösségi oldal 60 milliós elérést tudott generálni idén. A 0,3-as BHI is azt mutatja, hogy nem kedvelik a magyar internetezők a felületet, sok negatív említés, tartalom született idén már a LinkedIn kapcsán. Míg a szórakozást nyújtó közösségi médiumokról leginkább este beszélünk, az üzleti, szakmai közösséget reggel 7,8 és 9 között említjük a legtöbbször.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Fetter Dóra 2024. december. 28. 07:00

„Három kérdés, és kiderül, felkészültek vagyunk-e váratlan vészhelyzetekre – ezen a teszten a lakosság fele elvérezne”

Van, aki túlaggódja, és van, aki félvállról veszi a ránk leselkedő veszélyeket, legyen szó háborúról, klímakatasztrófáról vagy csak egy kiadós áramszünetről. A kormány háborús veszélyről beszél, de nem tartja fontosnak az ország, az emberek felkészítését váratlan helyzetekre. Vasárus Gábort, a Hun-Ren KRTK Regionális Kutatások Intézete tudományos munkatársát arról kérdeztük, mit lehetne tenni azért, hogy valóban senkit ne érjen készületlenül, ha jönne a baj.