A Hamburgban bemutatott vonat nem külön zárt pályán közlekedik majd, hanem ugyanott, ahol a többi. Az első négy szerelvény már decemberben forgalomba áll.
Digitálisan irányított, teljesen automatizált vonat tette meg első útját hétfőn Hamburgban a városi forgalomban egy nemzetközi mobilitási kongresszus alkalmából. A világon már számos helyen közlekednek vezető nélküli vonatok vagy metrók, az önjáró hamburgi városi gyorsvasúti (S-Bahn) szerelvény újdonsága abban áll, hogy nem külön e célra épített, körülzárt pályán halad, hanem ugyanazokon a vágányokon, amelyeket a hagyományos vonatok is használnak.
Beautiful day in #Hamburg, where we presented a world's 1st: ATO over ETCS with open interfaces. This technology for the digital S-Bahn Hamburg is a great achievement for our industry, especially given the EU goal to double high-speed #rail traffic by 2030 https://t.co/kj7oKRuxzz pic.twitter.com/IAlB2gHaXJ
— Michael Peter (@michaelmppeter) October 11, 2021
A Német Államvasutak (DS) és a Siemens által bemutatott, önvezetővé átalakított szerelvényből négy már decemberben megkezdi működését a hamburgi városi forgalomban. A vasúttársaság vezetője szerint a „világpremiert jelentő” vezető nélküli technológiát lépésről lépésre bevezetik egész Hamburgban, majd más német városokban is. A bemutatott technológiával digitalizálni lehet a vasúti pályákat Németországban, Európában, sőt az egész világon – hangoztatta a Siemens vezetője, Roland Busch.
A fejlesztők szerint a digitális technológia bevezetésével feszesebbé lehet tenni a vasúti menetrendet, ami a szállítási kapacitás akár 30 százalékos növekedését is eredményezheti „anélkül, hogy lefektetnénk egyetlen kilométernyi új vágányt.” Roland Busch szerint pontosabbá lehet tenni a vonatokat és akár 30 százalékkal csökkenthető az energiafelhasználás.
(Kiemelt képünk illusztráció.)
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.