A Facebook-leállásból a Messenger és WhatsApp két fő riválisa, a Telegram és a Signal is profitált.
A hétfő esti globális Facebook-leállás nemcsak a cégnek volt rossz, de több másik szolgáltatást is magával rántott. A közösségi oldal mellett az Instagram, a WhatsApp és a Messenger sem volt elérhető, így a felhasználóknak másfajta alternatívákat kellett találniuk a kapcsolattartáshoz.
A Magyar Telekom például arról számolt be, hogy jelentősen megnőtt az SMS-forgalom a hálózaton, és a hanghívások száma is növekedésnek indult, nagyjából a leállással egy időben. De olyanok is voltak, mint a friss adatokból kiderült, igen sokan, akik maradtak az online megoldásnál, csak éppen a Facebook riválisai közül válogattak.
Közérthető válaszok: Miért állt le a Facebook? És mégis miért tartott ilyen sokáig megjavítani?
A digitalizációt elutasító kisvállalkozások nagy része vélhetően unja, hogy az üzleti cikkek évek óta rá akarják beszélni arra, hogy megtegye, amihez semmi kedve, és forgassa fel a mindennapjait. Pedig még 2021-ben sem kell páros lábbal berúgni az ajtót - cikkünkben megvizsgáljuk, mi az, amit ma már kötelező meglépni a vállalkozás érdekében, mi az, ami elvárás helyett előny, és mi az, ami hab lehet a digitális tortán.
A titkosított üzenetküldésre specializálódott Telegram a hétfő esti leállás során rekordot jelentő, 70 millió új felhasználóval gyarapodott – jelentette be Pavel Durov, a cég vezérigazgatója. Hasonló jelenségről számolt be a Signal is, amely „sok millió” új felhasználóról beszélt.
A 70 milliós szám mintegy 10 százalékos növekedést jelent a Telegramnak, amely 2021 januárjában 500 millió havonta aktív felhasználóról beszélt. Érdekesség, hogy utoljára épp ekkor lódult meg ilyen mértékben a cég szekere, pont akkor, amikor a WhatsApp adatvédelmi feltételei változtak.
Durov arról beszélt, bár a növekedést jól kezelte a rendszer, volt némi lassulás a szolgáltatásban.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.