Egy amerikai felmérés azt vizsgálta, mennyire lojálisak az iPhone-osok az Apple márkához, amikor másmilyen eszközt vásárolnak. Kiderült, hogy ugyan lojálisak, csak épp nem mindenkor és nem mindenki.
Érdekes eredményt hozott a CIRP (Consumer Intelligence Research Partner) felmérése, amely azt firtatta, hogyan viszonyulnak az iPhone-osok az egyéb, Apple-márkás eszközökhöz. A vizsgálatba 900 amerikai ügyfelet vontak be, akik 2020 és 2021 júniusa között vásároltak iPhone-t.
Nem volt meglepő, hogy számukra vonzóak voltak az iPhone-nal párosítható eszközök (pl. Apple Watch és AirPods) eszközök - az Apple mindkét piacon nagy és növekvő részesedéssel rendelkezik. Amennyiben tabletet is venne az iPhone-os, akkor az iPadet részesíti előnyben. Egyébként majdnem annyi iPhone-vásárlónak van tabletje, mint PC-je.
Az is kiderült viszont, hogy – írja a jelentésben Josh Lowitz, a CIRP társalapítója –, hogy az Apple nem tudta megismételni mobil sikerét az otthoni eszközök értékesítésében. Szinte minden iPhone-vásárlónak van PC -je, de az Apple nem dominál, csak a piac 41% -át mondhatja a magáénak. Szintén viszonylag alacsony részesedéssel rendelkezik a streaming TV-készülékek szegmensében, ahol az iPhone-vásárlók több mint kétharmada birtokol ilyen eszközt, de csak 39 százalékuknak van kifejezetten Apple TV-je. Korábban egyébként kiderült, hogy még az eszközök dolgozó mérnökök sem igazán elégedettek ezzel a termékkel.
Az Apple nagyon kis részesedéssel rendelkezik az intelligens hangszórók szegmensében, amely azért az iPhone vásárlók körében nőtt: most 45 százalékuk rendelkezik egy vagy több ilyen eszközzel. Viszont az intelligens hangszórók tulajdonosainak háromnegyede inkább versenytárs terméket választott.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.