A hirdetők körében bizonyára kedvelt lenne az eljárás, amelyen több más cég mellett most a Facebook is dolgozik. Elemezni lehetne ugyanis titkosított üzeneteket a személyre szabott hirdetések szempontjából.
Az adatok, üzenetek (legyenek bár telefonon tárolt információk vagy szolgáltatón keresztül küldött üzenetek) titkosításának célja, hogy megakadályozzák az információkhoz való illetéktelen hozzáférést. Ez megnyugtató a felhasználók számára, annál kevésbé viszont az olyan, elsősorban hirdetésekből élő vállalatoknak, mint amilyen például a Facebook.
A SlashGear értesülése szerint a Facebook most azt kutatja, hogyan lehetne a felhasználók preferenciáival kapcsolatos adatokat nyújtani a hirdetők számára anélkül, hogy ártanának a titkosított adatok biztonságának.
A mögöttes módszert homomorf titkosításnak nevezik, és a Google, az Amazon és a Microsoft is kísérletezik vele. Egy olyan titkosítási rendszerről van szó, amelyik lehetővé teszi bizonyos műveletek végrehajtását a titkosított adatokon anélkül, hogy hozzá kellene nyúlni a titkosítási kulcshoz. Egyszerűbben fogalmazva: dekódolás nélkül végeznének számításokat a kódolt adatokon, bár amennyiben ez sikeres lenne, az gyenge titkosítást vagy hátsó ajtók meglétét jelentheti.
Ez a technológia ma még gyerekcipőben jár, viszont ha később alkalmaznák, az hatalmas aranybánya lehetne a Facebook számára, hiszen úgy gyűjthetne adatokat a célzott hirdetésekhez, hogy közben nyugodtan hangoztathatná, mennyire fontos számára a felhasználók magánéletének védelme.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.