A GKI piackutató felmérése szerint egy család havonta átlagosan 3–5 ezer forintot költ valamilyen streamingszolgáltatásra.
Egyre többen használják Magyarországon is a különböző videostraming-szolgáltatásokat – derült ki a GKI Digital 2021 májusában készült kutatásából. Az eredmény alapján a HWSW azt írja, a felnőtt magyar internetezők 20 százaléka, vagyis nagyjából 1,3 millió ember az, akinek van legalább egy platformhoz előfizetése, 14 százalékuk pedig az onlinetévé-szolgáltatásokkal van ugyanígy.
A GKI összesítése szerint Magyarországon toronymagasan a Netflix vezet. Mindez azt jelenti, hogy az internetezők 81 százaléka ismeri, 59 százalékuk pedig használja is. Utána következik az HBO GO (70/37), majd az RTL Most (48/16). Mindez azt is jelenti, hogy a hazai onlinetévé-szolgáltatások közül az RTL Most a legnépszerűbb.
A lap a kutatócég adatai alapján azt írja, a Netflixnél csupán 9 százalékos az elhagyók aránya, az HBO GO esetében viszont ez már 14 százalék.
A GKI szerint egy magyar háztartás átlagosan 3–5 ezer forintot fizet havonta az ilyen szolgáltatásokért.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.