Előszeretettel hasonlítja össze számítógépeit a Microsoft az Apple eszközeivel, és nem meglepő módon, ez utóbbiak rovására. Alább egy újabb „gyöngyszem”.
Pár héttel ezelőtt egy 30 másodperces, Surface Prót fényező hirdetésben támadta a Macbookot a Microsoft, most pedig a MacBook Air került terítékre a Surface Laptop 4 ellenében. Ez utóbbi ultravékony gépet április elején jelentette be a Microsoft, számos fejlesztéssel, nagyobb többfeladatos teljesítménnyel, az eddiginél akár 70 százalékkal nagyobb sebességgel, és persze hosszabb akkumulátoros üzemidővel.
Úgy gondolták Redmondban, hogy YouTube-csatornájukon is promotálják az új számítógépet, de nem csupán önmagában, hanem összehasonlítva az Apple MacBook Airrel. Természetesen most is előkerül az érintőkijelző hiánya (az utóbbinál), az igazsághoz azonban hozzátartozik, hogy az Apple mindeddig megkülönböztette a Mac-eket az érintőképernyős mobil eszközeitől, például az iPad Prótól. Annak ellenére, hogy benyújtottak olyan szabadalmakat, amelyekben szó esik érintőképernyős laptopokról, az Apple vezetői többször is elvetették ezt a lehetőséget, fontosabbnak tartva a teljesítményt.
A hirdetés negatívumként utal a portok viszonylagos hiányára is (a Surface Laptopnak C és A típusú USB-je, szemben a MacBook Airrel). És persze nem marad említés nélkül (ezúttal sem) a Mac egyik vitathatatlan gyenge pontja, a játékok megfelelő futtatásának lehetősége, bár a hirdetés ezt közvetetten, mondhatni elegánsabban hozza a nézők tudtára. Ezzel együtt az egész kicsit olyan, mintha az almát a körtével hasonlítanák össze.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.