A hónapokkal korábban kezdődött fejlesztés keretében hardvereket korszerűsítettek, szoftvert frissítettek, illetve mintegy 500 kilométernyi vezetéket is kicseréltek.
Alapos és hosszú előkészület után a 2020 októberében megkezdett, fél évig tartó munkálatok során kicserélték a rendszereszközök mintegy 90 százalékát a HungaroControl légiforgalmi irányítótermében, a toronyban és az ezeket kiszolgáló technikai helyiségekben. Korszerűsítették az elmúlt hét évben éjjel-nappal szünetmentesen működő MATIAS légi navigációs és Frequentis hangkommunikációs rendszerek hardvereit és hálózati eszközeit. Az eddigi analóg kommunikációs csatornák helyett korszerű, digitális megoldásokkal teremtettek még átláthatóbb környezetet az irányítók számára, ezáltal tovább növelve a hazai repülésbiztonság színvonalát – közölte a cég.
A közlemény szerint az egyedülálló fejlesztés keretében az említett rendszerek hardvereit és mintegy 500 kilométernyi vezetéket cseréltek ki, továbbá a légiforgalmi irányításhoz szükséges szoftverek is frissültek: a MATIAS szoftverének legfrissebb verziójába 13 új megoldás került. Felújították továbbá a pihenőszobákat, illetve 55 munkaállomást alakítottak át, amelyek így ülő és álló munkavégzésre egyaránt alkalmasak.
A tavaly ősszel elindított munkálatok idején a légi közlekedés biztonságáról egy másik helyszínről – a HungaroControl 2015 óra kényszerhelyzeti központként és szimulátorként működtetett létesítményéből – gondoskodtak a szakemberek, akik az elmúlt napokban vehették újra birtokba a felújított irányítótermet. Mint írták, az alaposan megtervezett átállás zökkenőmentesen és észrevétlenül zajlott, így a légi navigációs szolgáltatásban egy pillanatnyi kiesés sem volt.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.