Az Egyesült Államokban továbbra is a YouTube a legnépszerűbb közösségi platform, de a Facebook felhasználói sokkal elkötelezettebbek.
Az amerikai Pew Research Center piackutató cég nemrég publikálta annak a kutatásnak az eredményét, amelyből kiderül, melyek a legnépszerűbb közösségi platformok az Egyesült Államokban, és hogyan alakul azok egymáshoz viszonyított rangsora. Bár a felmérés az amerikai piacot monitorozta, az eredmény globális szempontból is érdekes.
Az 1502 amerikai válaszadó bevonásával elvégzett felmérés eredménye szerint a két legnépszerűbb közösségi oldal továbbra is a YouTube és a Facebook – ebben a sorrendben. A kettő közül azonban csak az utóbbi volt képes növekedni: a megkérdezettek 81 százaléka látogatott már el a videomegosztóra, ami 8 százalékos növekedést jelent a 2019-es eredményhez képest. A Facebooknál ugyanez az arány 69 százalék, ám a közösségi oldal 2016 óta gyakorlatilag ugyanazon a szinten áll.
A Pew cég most először kérdezett rá a TikTok népszerűségére, ami 21 százalékot ért el a felmérésben.
Bár a mutatók alapján úgy tűnik, hogy a YouTube veri a Facebookot, ez nem teljesen van így. A megkérdezettek 49 százaléka mondta azt, hogy naponta többször is használja a közösségi oldalt, míg a YouTube esetében a válaszadóknak csupán a harmada válaszolt erre igennel. A Snapchatnél ez az arány 45, az Instagramnál pedig 38 százalék.
A Facebooknak a felmérés eredménye szerint egyrészt nem feltétlenül a felhasználók elköteleződésének növelésére, sokkal inkább az új felhasználók bevonzására van szüksége. Mivel az Egyesült Államok ebből a szempontból a legfontosabb (hazai) piacot jelenti a techcégek számára, valószínűleg a funkciók fejlesztését és a szolgáltatás megújítását is ehhez mérten fogják végrehajtani.
Másfelől a Facebook évek óta azt tervezi, hogy lenyomja a YouTube-ot a videós tartalmak tekintetében, és ehhez konkrét lépéseket is tett. A jelek szerint azonban ez nem volt elég, így komolyabban rá kell feküdniük a videós tartalmak népszerűsítésére, ha szeretnék átvenni a Google-től a vezető szerepet.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.