Óriási volt a fellendülés a televíziók világában a pandémia első esztendeje alatt, és az egyik piackutató cég legalább ilyen diadalmas menetelést jósol erre az évre is.
Míg egyes iparágakra igen negatív hatással volt a koronavírus-járvány, bizonyos technológiák és eszközök iránt igencsak megnőtt a kereslet a kényszerű otthonmaradás idején. Ez utóbbiak közé tartoznak a televíziók is, ami érthető, hiszen sokan tévézéssel ütik el az otthoni időt. Már tavaly is érezhetően megnőtt a televíziók eladási száma, és ez idén sem lesz másképp: a TrendForce piackutató cég például 3,1 százalékos javulást jósol a 2020-as eladási számokhoz képest, ami azt jelenti, hogy körülbelül 223 millió tévé fog gazdára találni.
Az említett kutatásból az is kiderült, hogy az elmúlt időszakban számottevően emelkedtek az árak, aminek az alkatrész-hiány az oka. Drágábbak lettek az integrált áramkörök és a TV-panelek is. Ez utóbbiak annyira, hogy tavaly június óta 134 százalékos áremelkedés volt a 32”-es panelek területén. Az alkatrészhiány kevéssé érinti a nagynevű gyártókat, ők ugyanis elsőbbséget élveznek amiatt, hogy rendszeresen és nagy mennyiségben adnak le rendeléseket.
Mindeközben szépen növekszik a nagyobb televíziók ázsiója is. Már most az 55”-es tévék adják az összes eladás 20 százalékát, azaz minden ötödik készüléknek meglehetősen nagy a kijelzője. Egyébként az összes tévé 17,7 százaléka 60”-nél nagyobb képernyővel érkezik, ez 3,3 százalékos növekedést jelent a tavalyi évhez képest.
Az OLED is egyre gyakoribb választás a felhasználók körében. A TrendForce arra számít, hogy 2021-re legalább 6,76 millió OLED tévé talál majd gazdára, ami igen nagy (72 százalékos) növekedést jelent az előző év hasonló időszakához képest. Az OLED-kínálat a televíziómárkák legfőbb stratégiai prioritásává válik a csúcskategóriás tévépiacon ebben az évben – vélik a piackutató szakemberei. Az OLED televíziók fellendülésében szerepet játszhat az ilyen panelek és az LCD-sek ára közötti olló záródása. Az OLED és az LCD panelek közötti árkülönbség-csökkenés mellett az OLED panelek gyártási kapacitása is jelentős lendületet kapott az LG Display Guangzhou-i gyárának kapacitásbővítésének köszönhetően.
A piac első öt márkája jelenleg a Samsung, az LG, a TCL, a Hisense és a Xiaomi. Együttes piaci részesedésük tavaly haladta meg először a 60 százalékot, és ez a szám várhatóan 62 százalékra fog növekedni ebben az évben.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.