A népszerű zenei streamingszolgáltató, a Spotify folyamatosan új megoldásokat keres, amelyekkel kielégítheti a fogyasztók igényeit, és persze növelheti előfizetői bázisát. Kiderült, már korábban levédettek egy olyan technológiát, amely az érzelmi állapot automatikus felismerése alapján keresne nekünk való muzsikákat.
Merőben más zenei élményben lehet része annak, aki a jövőben a Spotify előfizetője lesz és használja majd a cég egy szabadalmaztatott újítását. Már persze csak akkor, ha egy szabadalmaztatott megoldást valóban beépít a rendszerébe a cég.
A BBC szerint a konkrét ötlet hátterében egy elemzőszoftver áll, amely a felhasználó hangulatát figyelembe véve ajánlana zenéket. A folyamat célja, hogy a rendszer olyan dallamokat találjon, amelyek passzolnak az előfizető érzelmi állapotához, vagy legalábbis közel állnak ahhoz. A Spotify ehhez hallgatózna is kicsit, ahhoz ugyanis, hogy az ajánlat elkészüljön, a programnak ismernie kell, hogyan érez a felhasználó. Ezt a szoftver az egyén hangját elemezve érné el, de folyamathoz a célszemély lehetséges nemét, illetve korát is figyelembe venné.
A rendszer a Spotify elképzelése szerint képes lenne megkülönböztetni a boldogságot, az ingerült, a szomorú, illetve a közömbös hangulatot is.
A technológia megvalósításáról még 2018-ban határozott a cég, de nem hozták nyilvánosságra. Minden csak azután derült ki, hogy a hasonló ügyekben eljáró amerikai védjegyhivatal most közzétette a funkció hivatalos dokumentumait. Arról ugyanakkor nincsenek hírek, mikorra készülhet el és főleg: mikor veheti birtokba a közönség.
A Spotifyban most is lehet az érzelmi állapotnak megfelelően keresni, de ezt a felhasználónak kell elvégezni. A szabadalmaztatott rendszer abban különbözik ettől, hogy teljesen automatikussá teszi a folyamatot, és a jelek szerint többféle tényezőt is figyelembe vesz hozzá. Az ugyanakkor egyáltalán nem biztos, hogy a végtermék is így fog működni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.