Tech hvg.hu 2021. január. 25. 19:03

Változtatnának amerikai demokraták a YouTube, a Facebook és a Twitter legfontosabb algoritmusán

A döntéshozók egy csoportja szerint az, hogy a közösségi platformok a felhasználók elköteleződését akarják maximalizálni, az objektivitást ássák alá, és szabad utat engednek az összeesküvés-elméletek terjedésének.

A Capitolium elleni támadás, valamint a közösségi oldalakat működtető cégek erre adott reakciói ismét megmutatták, milyen komoly szerepe van a platformoknak abban, hogy az álhírek, az összeesküvés-elméletek, az erőszakra való buzdítás széles körben terjedhet. Éppen ezért egy több mint 30 fős, demokrata képviselőkből álló csoport arra kéri a cégeket, hogy dolgozzák át azt az algoritmust, ami tartalmat ajánl a felhasználóknak.

A csoport az Engadget beszámolója szerint a Facebook, a Twitter és a YouTube vezetésének is elküldött egy-egy levelet, amiben a fenti kéréssel fordulnak hozzájuk. Véleményük szerint ugyanis kapcsolat van a Captitolium elleni támadás és aközött, hogy a nem megfelelően működő szoftver képes radikalizálni a felhasználókat.

A képviselők azt elismerik, hogy az elmúlt időszakban a Facebook, a Twitter és a YouTube is igyekeztek átalakítani a rendszerük működését, ez önmagában még nem volt elegendő ahhoz, hogy elejét vegye a szélsőséges nézetek terjedésének. Éppen ezért szerintük az algoritmus alapjaihoz kell visszanyúlni annak érdekében, hogy ezt a problémát orvosolják.

A Facebook a többi közösségi oldalhoz hasonlóan olyan információkat mutat meg a felhasználóknak, ami valószínűleg megerősíti őket a politikai elköteleződésükben, különös tekintettel arra, ami a félelemben, a dühben és a szorongásban gyökerezik. Az algoritmus aláássa az objektivitást annak érdekében, hogy maximalizálja a felhasználók elköteleződését

– olvasható a Mark Zuckerbergnek írt levélben.

A levlekben konkrét javaslatokat is megfogalmaznak a platformokkal kapcsolatban. Ilyen például, hogy a YouTube-on ne legyen alapértelmezés szerint bekapcsolva az automatikus lejátszás, valamint hogy az összeesküvés-elméleteket terjesztő videókat egyáltalán ne engedjék terjedni a platformon. Emellett arra szólították fel a vállalatot, hogy olyan üzleti modellt dolgozzon ki, amely nem a felhasználók elköteleződésén alapul.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Vállalkozás Mérlegen 2025. április. 01. 15:45

„A nők igénylik, hogy ne XS-es modelleken mutassuk be a bugyikat” – nemcsak üzlet, tabudöntögetés is a Redy

Miért lehet jobb döntés vállalkozásként hitelt felvenni, miközben sorban állnak a befektetők? Van-e értelme a „tökéletes” termék megalkotásának vagy ha van egy jó ötlet, többet ér gyorsan lépni és belevágni? Mennyiben különbözik az üzleti modell attól függően, hogy csokit vagy egy fehérneműt szeretnénk eladni? – a this is Redy alapítóival beszélgettünk.