A techóriás az oltás népszerűsítéséből is kiveszi a részét.
A One Medical nevű orvosi ellátó céggel, illetve a közegészségügyi hatóságokkal alakított ki együttműködést a Google, amelynek keretében több létesítményét is oltóközponttá alakítják.
A cég emellett 150 millió dollárral járul hozzá a vakcinák népszerűsítéséhez. Az összegbőé százmilliót hirdetésre költenek, ötvenet pedig az egészségügyi szervezetekkel való együttműködésre: a vakcinák elosztását fogják segíteni azzal, hogy helyspecifikus információkat tesznek közé keresési felületeiken – írja az Engadget.
Sunda Pichai, a Google vezérigazgatója szerint a jelenlegi adatok alapján a vidéken élők, illetve a színes bőrűek kevésbé férnek hozzá az oltáshoz, ezért a Google további 5 millió dollárt ad olyan szervezeteknek, amelyek ezt a problémát igyekeznek orvosolni.
Nem a Google az első techóriás, ami segíti a járvány elleni védekezést: az Amazon Seattle-ben nyitott klinikát, ahol kétezer fő beoltását tervezik, és a Microsoft is megígérte, hogy campusának egyik épületéből oltóközpontot fog kialakítani.