Tech hvg.hu 2020. szeptember. 22. 10:16

Kevesebb Facebook, több vodka: a koronavírus igencsak bekavart

A koronavírus-járvány sok szempontból megváltoztatta az életünket, még olyan területeken is, amelyekre sosem gondolnánk. Például, hogy miként viszonyulunk a különböző technológiai szolgáltatásokhoz, termékekhez, és hozzájuk viszonyítva más márkákhoz.

Teljesen másmilyen lett az életünk 2020-ban, megváltoztak mindennapjaink, preferenciáink, félelmeink, a Covid–19, illetve a gazdasági válság miatt. Sokat többet vagyunk otthon, mint bármikor eddig, s ez egyúttal azt is jelenti, hogy más termékeket és másképpen fogyasztunk, használunk, összességében másképp viszonyulunk a különböző termékmárkákhoz.

S hogy ez nem csupán egyfajta elképzelés, azt egy kutatás is alátámasztotta. A ZDNet számolt be a Brand Keys kutatási tanácsadó cég nemrég kiadott tanulmányáról, amelyben a márkahűséget vizsgálták augusztusban és szeptemberben több mint 55 ezer amerikai fogyasztó körében, akik 1121 márka közül választhattak.

Brand Keys

Nem meglepő módon tartolt az Amazon (egyre többen választják a házhoz szállítást), majd – ugyancsak érthetően – a Netflix és az Amazon videostreaming szolgáltatásai következtek, közvetlenül mögöttük pedig az iPhone-ok, majd a Domino pizzák.

Úgy tűnik, a felhasználók inkább a szoftver irányába mozdultak el, mert míg az iPadek hátrébb kerültek, mint a tavaly, viszont a Disney videostreaming szolgáltatása egyenesen a hetedik helyre került.

[Négy új készüléket is bemutatott az Apple, olcsóbb modelleket is]

Az olyan tradicionális márkák, mint a Twitter, a LinkedIn, a Delta légitársaság vagy a McDonald’s benne sincsenek a top 100-ban.

Az igazán nagy nyertesek pedig – de valószínűleg ez sem lep meg senkit – az italok voltak: a Smirnoff 26 helyet, a Jack Daniels 16-ot javított, akárcsak a főleg a vodkáiról ismert Ketel One. De persze az is sokatmondó, hogy a listán korábban nem szereplő Clorox a 30. helyen jelent meg.

A márkák iránti vonzalom figyelemmel kísérése már csak azért is fontos – áll a tanulmányban – mert megjósolja a jövőbeni fogyasztói magatartást. Íme tehát egy kép a közvetlen holnapról: kicsit elfordulunk a Facebooktól, a Twittertől és a Ford elől, és inkább a Zoomra, az Instagramra, a Disneyre, a YouTube-ra, no meg a vodkára fókuszálunk.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés