A Gmail hamarosan minden olyan beérkező levelet a küldő logójával látja majd el, amelyikben megbízhat a felhasználó.
A közösségi oldalak, például a Facebook vagy a Twitter esetében ma már vizuálisan is igyekeznek jelölni, melyik profil/oldal hiteles. Ez jelentős segítséget nyújt abban, hogy a felhasználók tudják, az általuk megosztott információkban jó eséllyel megbízhatnak. Hasonló megoldásra az e-mailek esetében is igen nagy szükség lenne, főleg azért, hogy a felhasználók nehogy bedőljenek egy adathalász levélnek. Ezeket általában úgy küldik el a hackerek, hogy megpróbálják lemásolni egy ismert vállalat e-mail formátumát, hogy a figyelmetlen júzerektől ezen keresztül lopjanak el információkat.
A Google most ezt igyekszik megoldani egy Gmailbe építendő újdonsággal. A cég még tavaly csatlakozott a Brand Indicators for Message Identification nevű csoporthoz, ami lényegében azért felel, hogy a hitelesített leveleknél a cég logóját is feltüntesse a rendszer.
Most ez a fajta jelölés fog feltűnni a Gmailben, méghozzá úgy, hogy annál a küldőnél, amit a rendszer hitelesített, a cég logója jelenik majd meg az avatar helyén.
Az újdonságot első körben a Gmail üzleti felhasználói kapják majd meg, nem sokkal később pedig az átlagos felhasználóknál is bevezeti majd ezt a Google.
A vállalat megoldásának lényegi része, hogy a nem hitelesített felhasználóknál ne jelenhessen meg hasonló.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.