Nagyszabású tájékoztató kampányt indítanak, de azt is átláthatóvá teszik, hogy az egyes politikai szereplők mennyit költenek náluk reklámra.
Az Egyesült Államok történetének legnagyobb választási tájékoztatási kampányát indítja el a Facebook – jelentette be a cég kedden. Terveik szerint 4 millió amerikait vennének rá a voksolásra. Úgy becsülik, 2 millióan lehetnek azok a választók, akik a korábbi választásokon nekik köszönhetően vettek részt.
A világ egyik legfejlettebb rendszerét hoztuk létre, hogy a választások befolyásolása ellen küzdjünk
– idézi Naomi Gleit, a Facebook igazgató-helyettese nyilatkozatát a Guardian. Szerinte a szavazó információs központ (Voting Information Center) egy újabb védvonal lesz az amerikai választások külföldi befolyásolásának megakadályozásában.
Az információs központ a részvétel mikéntjéről való tájékoztatás mellett a jelöltek közleményeit is gyűjteni fogja. A felhasználók Facebook- és Instagram-hírfolyamának legtetején kerül majd megjelenítésre.
Szintén kedden jelentette be a vállalat, hogy kikapcsolhatóvá teszik az egyes felhasználók számára a politikai és társadalmi témájú hirdetéseket az összes olyan hirdetőtől, amelyt jelölt vagy jelölő szervezet finanszíroz.
A fentiekkel párhuzamosan azt is átláthatóvá teszik, hogy az egyes politikai szereplők mennyit költenek náluk reklámra.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.