9 millió ügyfél adata szivárgott ki, több mint kétezer hitelkártyáról is információkat szereztek a hackerek.
Komoly kibertámadást szenvedett el az EasyJet a napokban: a társaságnál megközelítőleg 9 millió ügyfél/utas adatai szivárogtak ki május 19-én. A vállalat közlése szerint főleg e-mail-címeket és az utazással kapcsolatos információkat loptak a hackerek, de több mint kétezer utas esetében a bankkártyaadatok is illetéktelen kezekbe kerültek.
Az EasyJet szerint arról nem derült ki semmi, hogy pontosan hogyan zajlott a támadás. A biztonsági rést mostanra befoltozták.
A hvg.hu megkereste a brit légitársaságot, hogy megtudjuk,
- hány magyar utas adatai kerülhettek ki,
- pontosan milyen adatokról van szó, és
- hány ember esetében szerezték meg a bankkártyadatokat.
Arra is kíváncsiak voltunk, hogy értesültek-e arról, hogy valamelyik utast további károk érték, tettek-e feljelentést az ügyben, és hogyan védekeznek a jövőben támadások ellen.
Az EasyJet azt írta,
folyamatban van az ügyfelek azonosítása, a napokban kapcsolatba is léptek az érintettekkel, legkésőbb május 26-áig mindenkivel felveszik a kapcsolatot. Több olvasónk is megerősítette, hogy e-mailben tájékoztatták őket a fejleményekről.
Ha egy utas nem kap, vagy kapott ilyen levelet a légitársaságtól, akkor nem fértek hozzá az adataihoz.
Elismerték ugyanakkor, hogy 2208 ember esetében a hackerek megkaparintották a hitelkártyaadatokat, velük is kapcsolatba léptek már.
Az EasyJetnek nincs tudomása arról, hogy a kibertámadások során megszerzett adatokkal bárki visszaélt volna.
A légitársaság azt írta, nem nyújtanak kompenzációt az esetleges károk miatt, a jogi lépésekre vonatkozó kérdésünket pedig elhárították.
Azért, hogy a jövőben ilyen eset ne forduljon elő, az EasyJet megerősíti a biztonsági rendszerét, és az ügyfelek adatainak védelmét – közölte a légitársaság.