Kína után az európai piac a második otthonunk, amit sosem fogunk elhagyni – mondja a Mobilarena szaklapnak adott interjújában Huawei hazai képviseletének lakossági üzletágát vezető Lyon Shen, aki szerint nem fogják olcsóbban adni a saját rendszerrel ellátott androidos telefonjaikat.
Az amerikai szankciók miatt egy ideje az Android operációs rendszer legkedveltebb szolgáltatásai nélkül értékesíti új mobiljait a Huawei. A jelenleg második legnépszerűbb okostelefon-gyártónak számító vállalat új eszközein nincs – és hivatalos úton nem is telepíthető – Chrome böngésző, Gmail és YouTube alkalmazás vagy Google Maps. A videózás vagy a térképnézegetés (Huawei-féle) böngészőből persze megoldható. De az androidos alkalmazások természetes lelőhelye, a Play áruház végképp nem varázsolható a Huawei telefonjaira, így a felhasználók elsősorban a kínai gyártó saját, AppGallery nevű alkalmazásboltjából válogathatnak. Ahol viszont a szankciók miatt nincs Facebook vagy Apple Music, de ugyanígy hiánycikk egyelőre a Spotify, több hazai pénzintézet alkalmazása és rengeteg más népszerű program.
Mivel ezek az új mobilok egyelőre a felhasználók által ismert "rendes" androidos telefonokhoz képest, például a Huawei korábbi készülékeihez képest is jóval nehézkesebben használhatók (bizonyos dolgokra pedig most még egyáltalán nem), logikusnak tűnt, hogy a gyártó a szokásos árszintnél alacsonyabbra helyezi majd őket. Ennek fényében meglepő, hogy
a P40-széria csúcsmodelljei nemhogy nem ugyanannyiba kerülnek, mint az eddigi legjobb Huaweiek, hanem jóval drágábbak.
Miközben például az összes népszerű Google-szolgáltatáshoz kényelmes elérést biztosító Huawei P30 Pro tavaly 330 ezer forintos áron került a boltokba, most a P40 Po 395 ezer forintos áron kapható. A P40 Pro+ pedig jövő hónapban 490 ezer forintos árcédulával érkezik majd.
Ez az árazás egyébként hasonló a Samsung és az Apple csúcskészülékeinél alkalmazotthoz. (Viszont jóval drágábbak a Huawei helyére láthatóan pályázó Xiaomi által kínált áraknál.) Azzal a különbséggel, hogy míg azok esetében egy jól ismert, gazdag ökoszisztémát kap pénzéért a felhasználó, a P40-es modellek esetében a kiváló hardver mellé egy erősen gyerekcipőben járó App Gallery és a Huawei Mobile Services (HMS) szolgáltatáscsomag jár, melynek használója jelenleg komoly kompromisszumok megkötésére kényszerül a mindennapi használat során.
Ennek kapcsán tette fel a kérdést Lyon Shennek a Mobilarena újságírója: nem lehet, hogy a telefonok árának csökkentése gyorsítaná a HMS elterjedését? A Huawei hazai lakossági üzletágának vezetője szerint nincsenek meggyőződve arról, hogy az árcsökkentés segít vásárlóik megtartásában. A szakember azt mondta, inkább az egy éven át ingyenes 50 gigás tárhely vagy például a háztól-házig szervizszolgáltatás lehet fontosabb a vásárlóknak.
"Az árak csökkentése nem valószínű, mert a jelenleg elérhető alkalmazások mellett a jövőben még több válik elérhetővé. Termékeink értéke egyre jobb és jobb lesz, az árakat azonban tartani fogjuk."
Amikor az interjút készítő újságíró azt pedzegette, van-e olyan kritikus értékesítési mennyiség, amely alatt Huawei kivonul az európai piacról, Lyon Shen úgy fogalmazott:
"Kína után az európai piac a második otthonunk, amit sosem fogunk elhagyni. Hiszünk abban, hogy az európai piacon nyújtott teljesítményünk egyre csak jobb lesz."
A teljes interjút a Mobilarena oldalán olvashatja el.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.