Azt nem tudni, hogy eddig mennyire használták, de tény: a Facebookon az áltudományok híveit is meg lehetett célozni a hirdetésekkel. Ennek most vége.
A koronavírus-járvány kitörése óta több olyan intézkedést is hozott már a Facebook, amivel megpróbálnak hozzájárulni a pandémia lassításához. Ennek szellemében olyan döntéseket hoznak, mint hogy gáncsolják a karanténellenes tüntetések szervezését, jelzik, ha valaki álhírt olvasott/lájkolt/osztott meg, az Egészségügyi Világszervezetnek pedig megengedték, hogy ingyen hirdessen náluk, hogy ezzel kerekedjenek az álhírek fölébe.
Most egy újabb intézkedést vezetnek be a közösségi oldalon, ami szintén segíthet féken tartani a hamis információk terjedését. Ennek fényében mostantól nem engedik, hogy a hirdetők a felhasználókat az áltudományok alapján targetálják – vagyis kifejezetten azokat célozzák meg, akik érdeklődnek az ilyesmi iránt – számolt be róla a The Markup.
A döntés azután született meg, hogy a Facebookon olyan sapkát kezdett el hirdetni valaki, amelyről azt állították, megvédi a felhasználó agyát a mobiltelefonok káros sugárzásától.
Hogy a kategória egyébként mennyire volt népszerű a hirdetők körében, nem tudni, az viszont biztos, hogy már a megléte is finoman szólva problémás, hiszen a Facebook saját bevallása szerint régóta küzd az álhírek és áltudományos posztok terjedése ellen. Hogy mennyire nem sikerült nekik, azt jól mutatja, hogy az 5G-t és a koronavírus terjedését összekapcsoló elméleteket is legfőképpen a közösségi oldalon terjesztik.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.