A koronavírus-járvány kitörése óta durván leterheltek a Facebook szerverei, de a cég igyekszik mindenkit megnyugtatni: képesek kezelni a helyzetet.
A koronavírus-járvány miatt mostanra világszerte mintegy 1 milliárd ember kényszerült arra, hogy átmenetileg bezárkózva, (önkéntes) karanténban töltse a mindennapjait. Mindez azt is jelenti, hogy jelentős mértékben megugrott azok száma, akik valamilyen közösségi szolgáltatáson keresztül tartják a kapcsolatot az ismerőseikkel, kollégáikkal. Hogy ez milyen növekedést jelent, arról eddig keveset lehetett tudni – azon kívül, hogy az adatforgalom jelentős mértékben megemelkedett Európában (is). A Facebook viszont most megmutatta, mit látnak a cég szakemberei a kiszolgálói oldalon.
A cég tájékoztatása szerint a járvány által leginkább sújtott országokban az elmúlt egy hónapban
- 50 százalékkal nőtt az összes üzenetküldés,
- a Messenger és a WhatsApp esetében pedig megkétszereződött a hang- és videóhívások száma.
A jelenleg a legrosszabb helyzetben lévő Olaszország esetében ez azt jelenti, hogy
- a járvány megjelenése 70 százalékkal több időt töltenek el a felhasználók a Facebook alkalmazásaiban,
- az Instagram és a Facebook Live nézettsége megduplázódott,
- az üzenetküldés 50 százalékkal emelkedett meg,
- a – három vagy több résztvevős – csoportos hívások időtartama pedig 1000 százalékos növekedést mutat.
Mindez ugyanakkor nem jelenti azt, hogy emiatt ömlene a pénz a Facebookhoz. A cég közlése szerint a járvány miatt ők is érzik a hirdetési piac szűkülését – főként azokban az országokban, amelyek szigorú intézkedéseket vezettek be a vírus terjedése ellen –, ugyanakkor a vállalat a vírus terjedése miatt megnövekedett felhasználói számot nem fordítja bevételszerzésre.
A Facebook szakemberei igyekeznek mindenkit megnyugtatni: a rendszert úgy építették fel, hogy kibírja az olyan megnövekedett terhelést, mint a szilveszter vagy egy fontos sportesemény. Ezekre ugyanakkor van idejük felkészülni, a mostani helyzet azonban mindenkit meglepett. Mint írják, hasonló jelenségre és a rekordok napi megdőlésére még nem volt példa az iparágban.
A cég szerint a helyzet kezelése az átlagosnál jóval nagyobb kihívást jelent, mert a fejlesztők otthonról dolgoznak, ám eddig még így is sikerült stabilan tartani a rendszert.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.